DNS event 5782 No DNS servers configured for local system

Status
Niet open voor verdere reacties.

glimmer1980

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Berichten
20
Hallo,

Ik heb al even wat last van een event 5782 melding in de event viewer. Ik vroeg me allereerst af of deze melding vertraging kan veroorzaken?

Ik had 2 DC's (windows 2003 en windows 2008). De windows 2003 is uit en de enige DC is nu de windows 2008.

Als ik nu kijk bij de netwerkadapter dan heeft deze een vast ip adres (192.168.x.x), laten we even in dit voorbeeld zeggen 192.168.1.50
Als ik nu kijk bij de preferred DNS instelling dan staat deze nu naar 127.0.0.1

Ik heb ergens gelezen dat dit beter als alternate DNS server kan staan en dat (in dit voorbeeld) de 192.168.1.50 als preferred DNS server moet worden geregistreerd.

Klopt dit of kan het geen kwaad?

Binnen de advanced options, bij de tab DNS staat "register this connection's addresses in DNS" uit. Heeft dit te maken met de melding event 5782?

Ik hoor graag van iemand

Groeten Ramon
 
a.
If the loopback IP address is the first entry in the list of DNS servers, Active Directory might be unable to find its replication partners.

The inclusion of its own IP address in the list of DNS servers improves performance and increases availability of DNS servers. However, if the DNS server is also a domain controller and it points only to itself, or points to itself first for name resolution, this can cause a delay during startup. For this reason, use caution when configuring the loopback address on an adapter if the server is also a domain controller. The loopback address should be configured only as a secondary or tertiary DNS server on a domain controller."
Oftewel: Vul in als eerste DNS-server het echte interne ip-adres van de netwerkadapter in, niet het loopback adres (127.0.0.1). Het loopback adres als tweede DNS-server invullen mag wel, zodat in ieder geval DNS-resolving doorgaat als het ip-adres van de server wijzigt maar vergeten wordt het (ook) bij de DNS-server instelling aan te passen (als een soort achtervang, zeg maar).
b. Zet het vinkje "Register this connection's addresses in DNS" aan
c. Herstart de Netlogon service op de server in services.msc

Kijk of de meldingen wegblijven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@glimmer1980:
We hebben nu meer dan een maand lang geen terugmelding ontvangen over de gegeven tips en hun resultaten. Wat is daar (nu) over bekend?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan