Videokaart wordt niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARPLUS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2016
Berichten
1
Beste forumleden,

Mijn computer herkent mijn videokaart niet meer. De ventilator van de videkaart draait nog wel. ook heb ik nog beeld, van het moederbord neem ik aan.
Echter kan ik geen videos meer bewerken en etc..
Kunnen jullie mij helpen?:(:(

Met vriendelijke groet
 
Het is of aan de onboard of aan de insteekkaart waar de monitor aanhangt.

Driver is geïnstalleerd?

Staat auto update aan?

Link de uitdraai van Speccy eens, zie m'n sig.
 
Wanneer u gebruik maakt van automatisch drivers downloaden dan zou ik denken dat u een ongeschikte nieuwe driver gekregen heeft. Hier gaat u dan naar de site van de fabrikant van de grafische kaart en download en installeert u de driver die het wel goed deed. Grafische kaarten hebben chipsets van bekende merken zoals NVidia, in dat geval kan u meestal daar ook een driver/stuurprogramma vinden.

Bij Systeem > Apparaatbeheer wordt het duidelijk of de driver geïnstalleerd is en welke versie het is.

Als u beeld heeft van de, eventueel aanwezige, chipset op het moederbord dan zal de signaal kabel in de aansluiting van de computer zelf moeten zitten.

Misschien doet de driver het wel maar zijn de instellingen van het stuurprogramma verloren gegaan bij een update ervan. Of het stuurprogramma is verwijderd. Staat u nog steeds voor raadsels, overweeg dan terug te gaan naar een systeemherstelpunt.

Het is een beetje onduidelijk wat er aan mankeert. U kan geen video meer bewerken zou aan dat programma kunnen liggen. Vanwege de hoge belasting van systeem bronnen hierbij, kan u proberen om in het grafisch stuurprogramma (met instellingen voor de grafische kaart) de schuifbalk "Snelheid < > Kwaliteit" naar snelheid te verschuiven. De resolutie en verversingsfrequentie moeten ingesteld staan op de voor de monitor voorgeschreven waarden.

Welke grafische kaart heeft de computer en welke computer en besturingssysteem betreft het? Wat zijn precies de problemen en hoe lang heeft het goed gewerkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan