Update Windows 7 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
De laatste update van win 7 5-7-16 is 2x mislukt. Daarna kan ik geen updates op mijn HP laptop meer ontvangen.
Ook systeem herstelpunt wordt niet automatisch gedaan.
Weet iemand een oplossing voor?
Bvd Jirko
 
Hallo Manamana,
Bedankt voor je tips, maar Windows Update Diagnostic heeft niet geholpen en meldt: Windows Update - fout. 0x80070490(216-29-T_08_37_51)
Wel meldt die dat er opgelost is: security settings, service registration, probleem met het instaleren van recente updates,
maar helaas blijft Windos update tientallen minuten naar ud-dates zoeken en er gebeurt niets.
Onderhoud centrum meldt: Er kan niet automatisch naar updates worden gezocht (Belangrijk)

Wat nu?
 
Stap 1:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

51a7378e7fd6c-4fbf82132f95a-SFC.png


Doe dit na de bestandscontrole:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.



Stap 2:
Volg de onderstaande instructies om de
55d05ba376710-76a859256024e51c-16x16.png
System Update Readiness Tool (SURT) van Windows uit te voeren.



Stap 3:
Probeer te updaten
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dorado, bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Ik ben gekomen tot de sfcdetails bestandje op mijn bureaublad. Verder weet ik niet hoe ik hem ergens moet toevoegen.
Heb ook Windows 6.1-KB947821-v34-x64 gedownload en uitgevoerd.
Hoe nu verder?
 
Om het bestandje toe te voegen, klik je op de paperclip in de geavanceerde modus. (zie bijlage)

paperclip.png
 
Hallo Dorado, wil je mij AUB precies opschrijven waar ik die peperclip kan vinden en hoe het verder moet gedaan worden?
Ben 76 jaar oud en heb gedetailerde hulp nodig. Bedankt.
 
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op sfcdetails.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

snelreageren.png
paperclip.png
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage sfcdetails.txt

Hallo Dorado,
Hoop, dat ik het goed gedaan heb en de sfcdetails.txt gestuurd heb.
Als het niet goed gedaan is, wil je mij dan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed gedaan JIRKO.
Lukt het updateproces nu wel?
 
Hallo Dorado,
Het updateproces lukt nog steeds niet. De tweede stap met 6.1-KB947821-v34-x64lukt ook niet: "Zoeken naar updates op deze computer". Laptop blijft tientallen minuten lang zoeken en kan niet geannuleerd worden alleen via de taakbeheer.
 
Hallo manamana,
Daar kom ik niet uit. Wel heb ik daar gezien een betaalprogramma Reimage Repair (€ 30,-) voor beginners die het automatisch doet. Wat denk je, zou mijn probleem na de installatie opgelost zijn?
 
Ik zou absoluut geen geld daarvoor uitgeven en ze beloven van alles maar er komt niets van terecht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo manamana,

Bedankt voor de waarschuwing. Ik geloof ook niet in wonderprogramma's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan