Draytek Vigor 2132f en Hikvision IP camera probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RooiDuif

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
19
Hoi, ik heb een vraag over mijn router/ip camera.
Ik heb een ip camera van het merk Hikvision deze is bedraad en aangesloten op een switch van de switch loopt weer een kabel naar de router van Draytek Vigor 2132f.
Ik heb hier al een andere camera geïnstalleerd en ook bij wat familieleden en dat ging goed totdat ik de Hikvision bij mij zelf wilde installeren.
De camera heeft 3 poorten, 80,554,8000 deze zijn standaard, deze heb ik dan ook open gezet in de router onder de nat>open ports, tevens heb ik deze geforward in de router onder de setting nat>port redirection.
Dan kijk ik lokaal en in mijn browser op het intern ip adres van de camera en zie de camera netjes verschijnen, ook zie ik de camera op mijn extern ip adres, maar zogauw ik dan mijn huis verlaat en het via het internet probeer krijg ik de melding deze pagina is niet beschikbaar.
Ik zit nu echt met de handen in mijn haren, ik heb echt alles geprobeerd maar de draytek wil maar niet meewerken, nu weet ik dus niet meer wat ik nog kan doen behalve overstappen naar een andere provider met een andere router(via kpn lukt het me in 5 minuten de cam werkend te krijgen) maar via Vodafone en hun draytek router lukt het me niet.
Ik heb tevens de cam een vast ip adres gegeven(bound ip to mac) maar dat hielp ook niet, ik hoop dat iemand meer weet waarom het niet werken wil en mij kan helpen dit probleem op te lossen.
Ik heb ook team viewer geïnstalleerd indien iemand me zou willen helpen op afstand.
VG,
Rooiduifbl 1.jpgbl 2.jpg
 
Hoi srpchulp,
bedankt voor uw bericht.
Ik heb Draytek net geschreven en hoop dat hun mij dan helpen ik weet het echt niet meer.
VG,
Rooiduif
 
We antwoorden even via deze weg, je hebt namelijk ons support formulier op de website ingevuld. Echter geen correct e-mail adres achtergelaten.
Wat betreft je probleem, de Port forwarding/open port regel die je gebruikt werkt volgens onze test gewoon naar behoren.
Wanneer wij je publieke IP-adres benaderen op poort 80 krijgen wij het inlog scherm van Hikvision te zien. Dit is je camera systeem, de port forwarding/open port regel die je gebruikt werkt dus correct.
 
Hoi Draytek,
ik heb uur geleden de router port redirection verwijdert en de router ge reboot, ik kan het echt zelf niet checken want heb geen tweede internet verbinding, ik zal even naar mijn moeder gaan en het daar proberen.
Bedankt voor de reactie via deze weg, en sorry dat ik mijn mail vergeten was ik had op verzenden geklikt maar had het gevoel ik ben wat vergeten haha.
Bedankt!
VG,
Rooiduif
 
Hoi, ik wilde jullie even laten wet4en dat alles nu werkt.
Het werkte blijkbaar al van begin af aan maar ik heb bij het ip adres niet:80 gezet dus telkens als ik dan via de browser via mijn eigen netwerk het deed testen werkte het niet, ook van buitenaf niet vanwege de poort.
Ik gebruikte voor extern bezoek de link die Hikvision laat zien als je de ip cam pagina bezoekt.
Dus deze mag gesloten worden, bedankt srpchulp en DrayTekNL voor jullie hulp!
Voor degene met ook een Hikvision camera en een DrayTek 2132f router, gewoon bij nat settings de open poort functie gebruiken met daarin de juiste poorten en het werkt.
Bezoek je dan je cam van buiten je netwerk vergeet dan achter je ip adres niet de dubbele punt en poort nummer.
VG,
Rooiduif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan