Ervaring met Avast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Wat zijn jullie ervaringen met Avast?
Enkele weken geleden overgeschakeld op de betaalversie. (Met de vrije versie nooit problemen gehad).
Kort daarop begonnen de problemen op Internet: de video's van de nieuwsuitzending waren niet meer te doen, o.a. geluid en beeld niet meer gecoördineerd.
Support gecontacteerd, Avast gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd.
Kort daarop weigerde Outlook e-mails te verzenden en ontvangen.
Heeft een hele tijd geduurd voor ik doorhad dat Avast weer de boosdoener was. Weer support gecontacteerd, met schermafbeelding van de foutmeldingen. Toen moest ik verifiëren welk "schild" de fout veroorzaakte. Was het e-mail schild. Opnieuw support gecontacteerd, als antwoord vroegen ze de eerder gemailde foutmeldingen. Daarop kwam een mail om de zaak opnieuw te de-installeren, via een link naar hun website. Na een kwartier is deze link nog niet geopend. Kortom, al heel veel tijd verknoeid, over en weer gemaild (antwoord telkens na 1 of meerdere dagen) en mijn systeem niet beveiligd om mails te ontvangen...
Heb nu mijn geld terug gevraagd...
 
Ik gebruik ook Avast Premier, maar ik ben dat soort problemen (nog) niet tegengekomen... Verder ben ik best tevreden erover.
 
Ja, dat zou ik ook hebben gedaan. Dit kan en mag niet gebeuren. Het programma hoort te beschikken over een zelfdiagnose tool die jij kunt activeren. Het programma kan zich dan herstellen. Zijn de problemen groter dan vaak opnieuw installeren maar dan moet je wel eerst een tool hebben om de oude bestanden goed op te ruimen anders werkt een nieuwe installatie vaak nog niet goed. Je hebt toch ook niet twee conflicterende security's?

Kun je bij problemen niet chatten i.p.v. e-mail met een expert? Die kunnen met jouw toestemming de pc op afstand overnemen. Geld terug lijkt mij de beste optie.
 
Die chat optie heb ik niet gezien en hebben ze ook niet voorgesteld. Ik wacht nog op antwoord en de hele middag nog altijd geen connectie met de site waarop de de-installatie tool staat. Bij mijn weten heb ik geen 2 conflicterende security's, in elk geval geen 2 virusscanners.
 
Dit is hun anwoord:
"Thanks for your email. I am afraid that unfortunately a refund isnt possible for the reasons previously stated. I am afraid opening the link wouldnt be related to Avast, this would be on your machine. Perhaps you can reboot your machine and try it again."
Van dat "previously stated" vind ik niets terug... Verder verwijzen ze naar hun pagina met FAQs waarop natuurlijk geen antwoord te vinden is.

Ondertussen PC opnieuw opgestart, de-installatie + her-installatie, nog altijd zelfde probleem.
 
Niet leuk een dergelijk antwoord. Thanks for your e-mail, previously stated and this would be on your machine wil vertaald zeggen, bedankt voor de centen, het ligt aan uw pc, u zoekt het maar uit, wij van Avast doen er niets aan.

Heb je een speciale tool gebruikt voor de de-installatie? Je kunt Revouninstaller eens proberen deze verwijdert dieper (wordt gevraagd volgens mij). Dan Avast weer opnieuw installeren.

Heeft een hele tijd geduurd voor ik doorhad dat Avast weer de boosdoener was.
Hoe had je dat door? Kreeg je de foutmelding van Avast? En die schilden wat is dat en kun je die configureren? Ik heb zelf geen Avast dus ik kan je daar niet mee verder helpen. Anders moet je terug naar de freeware.
 
Ik heb na herstarten van de PC hun link met de de-installer aan de praat gekregen.
Wat die schilden precies zijn weet ik ok niet maar je kunt ze afzonderlijk aan-of uitzetten.
Avast4.JPG
Ik heb eerst voor al die foutcodes van Outlook zonder resultaat op Fora (o.a. dit) en op Google naar een oplossing gezocht, totdat iemand suggereerde dat het de virusscanner kon zijn. Die heb ik dan via Taakbeheer uitgezet. En de mail werkte...
 
Die knoppen zijn een soort schuifregelaars om aan en uit te zetten. Heb je wel eens gekeken wat er onder 'Aanpassen' zit. Daar kun je wellicht wat zaken configureren/instellen. Dit heb ik nog wel gevonden en zo moet er ook een handleiding zijn van de opties in de screenshot.
 
Had ik ook al bekeken.
Maar de instellingen onder "Hoofdinstellingen" lijken me niet de bedoeling om uit te zetten.
En de andere instellingen lijken me niet echt van toepassing.Avast5.JPG
 
Klagen helpt :)
Na nog eens mijn ongenoegen geuit te hebben kreeg ik de belofte dat ze het geld gaan terugstorten.
Dus ik ga die betaalversie de-installeren dan misschien terugkeren naar de freeware van Avast.
Of heeft iemand een betere suggestie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan