• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel keuzelijst maken waarbij de gemaakt keuze naar meerdere cellen verwijst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenhetJesper

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2016
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw Excel bestand. Ik wil hierin een keuzelijst invoegen die verwijst naar meerdere cellen op een andere werkblad.
Het idee is dat ik Excelblad maak met contactgegevens die bestaat uit 4 kolommen. In de 1e kolom komt de naam, 2e: email, 3e: Bedrijf, 4e adres.

Nu wil ik in een ander Excelblad een keuzelijst maken waarbij je keuze krijgt uit alleen de namen. Na het kiezen van een wil ik Excel automatisch de overige gegevens laten invullen (email, bedrijf en adres).

Is dit mogelijk binnen Excel en zo ja kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?

Ik hoop dat me vraag duidelijk is!

Gr. Jesper

p.s. ik werk op een mac met Excel 2016.
 
Voor de keuzelijst kijk even naar datavalidatie
De rest kan dan worden ingevuld met Verticaal zoeken of Index en Vergelijken
 
Jesper,
Welkom op het forum.
Voeg een voorbeeldbestandje toe aan je bericht, dan kan iemand dit wel voor je in mekaar boksen.

Gr,

Joske
 
Beste Joske en Plognske,

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie en hulp!

@Joske, in de bijlage zit de begin opzet van het bestandje, als jij het hierin kan invoeren kan ik deze verder uitbreiden.

Gr. Jesper
 

Bijlagen

  • Keuzelijst.xlsx
    26,4 KB · Weergaven: 60
Zet deze in B2 en kopieer de formule naar recht en beneden.

Code:
=VERT.ZOEKEN($A2;'Contactgegevens '!$A$1:$D$6;KOLOM();0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan