Alle mail beantwoorden die in een map staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Ik heb een map in mijn outlook staan waarin plm 220 verschillende mails staan die ik met één mail wil beantwoorden.
Kan ik makkelijk aan al die 200 verschillende mail adressen komen (zonder die 200 te hoeven openen) om die vervolgens in één mail te plakken?

Ik weet dat ik ook een groep aan kan maken maar ik weet niet hoe ik al die adressen (simpel) in die groep kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een map in mijn outlook staan waarin plm 220 verschillende mails staan die ik met één mail wil beantwoorden.
Dat zal niet lukken, maar je kunt wel een nieuwe mail maken waarin je de 220 verschillende adressen zou kunnen zetten die je dan wel moet uitlezen, en dat zou dan met een macro moeten. Daarbij loop je tegen het nadeel aan dat de adresregels een maximum hebben aan tekens, en daar ga je geheid overheen met je 220 mailadressen. Ik vermoed dat je met 100-120 adressen al over de limiet gaat. Dus 220 kun je vergeten.
Een tip is dan om de email adressen in een distributielijst te zetten, waar je overigens hetzelfde euvel hebt, dus een groep met 220 namen en email adressen levert hetzelfde probleem op. Omdat de limiet is gekoppeld aan de grootte van de distributielijst, wordt in het geval van hele grote groepen aangeraden om verschillende kleinere groepen te maken, die je vervolgens weer in één totaalgroep zet. De mailing verstuur je dan naar de totaalgroep.
 
Bedankt voor de info.
dan ga ik ze opknippen in kleinere groepen.
 
Komt bij dat emails verzonden aan meer dan 50 personen heel vaak worden tegengehouden door spamfilters.

Probleem is met wat VBA wel op te lossen. Maar het schrijven van de oplossing duurt waarschijnlijk langer dan het eenmalig handmatig verzamelen van de adressen. Hoeft niet meer dan een uurtje werk te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan