Lampjes blijven branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo,

Al enige tijd een nieuwe pc, nu bleef mijn num lock lampje altijd al branden.... Irritant maar oke.....

En nu heb ik sinds gisteren een nieuwe microfoon, met dik stoer lijp gevaarlijke lampjes erop! Wauwwwwww....

Maar ook die gaan dus niet uit als de pc uit staat...! Toch zou ik heeeeeeel graag willen dat dat snachts ... Als iemand daar advies voor heeft zou echt heel erg fijn zijn! (Pc staat achter een kast dus elke dag kabel eruit trekken is wat mij betreft geen optie)
 
Verder is het altijd aan te raden de PC, beeldscherm, printer, etc. aan te sluiten op 1 stekkerdoos met bliksembescherming en aan/uit-knop.
Na afsluiten van de PC dan de de stekkerdoos uitzetten. Dan is alle apparatuur 100% zeker afgesloten, kan er niemand op afstand ongemerkt aankomen (MS doet dat namelijk wel) en het scheelt nog stroom ook.
 
Hallo

Misschien uit te schakelen in de b.i.o.s. van deze merkloze pc.

Peter
 
Laatst bewerkt:
ja, merkloos, aangezien je geen enkele relevante informatie verstrekt waar iemand iets mee kan...ik ben hier op het forum nog geen helderzienden tegengekomen tenminste..
Merk, type en uitvoering van de pc, Windows-versie om maar wat te noemen..
De pointer van VDK_P is wel een goeie...de nieuwe moederborden met UEFI bieden vaak uitgebreidere opties voor de usb-poorten zoals o.a. een laadfunctie voor je mobiel etc.
Deze zijn ook uit te schakelen, kan maar zo zijn dat je dit gedrag dus in de BIOS kunt uitzetten...
 
ja, merkloos, aangezien je geen enkele relevante informatie verstrekt waar iemand iets mee kan...ik ben hier op het forum nog geen helderzienden tegengekomen tenminste..
Merk, type en uitvoering van de pc, Windows-versie om maar wat te noemen..
De pointer van VDK_P is wel een goeie...de nieuwe moederborden met UEFI bieden vaak uitgebreidere opties voor de usb-poorten zoals o.a. een laadfunctie voor je mobiel etc.
Deze zijn ook uit te schakelen, kan maar zo zijn dat je dit gedrag dus in de BIOS kunt uitzetten...


fijn dat je ziet dat ik weinig van pc's weet en dus niet precies weet welke informatie ik moet verstrekken!

pgrade Kit -i7 6700 / 3.4 Ghz- 2 x 4 GB DDR3 1600 MHz
Gigabyte GV-N970IXOC-4GD - Grafische kaart - GF GTX 970 - 4 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, 3 x DisplayPort

windows 7 64 bit

het is een oude medion kast met bovenstaande componenten
 
het is een oude medion kast
Dan mag je de temperaturen van het systeem ook wel in de gaten houden, Medion, en dan met name de al wat oudere modellen, staan niet bepaald bekend om de goede koeling.
In de meeste oudere kasten zit geen enkele of hooguit 1 kastventilator en dat is niet voldoende.
Ik zou aanraden om minimaal 2 kastventilatoren te plaatsen, 1 die lucht de kast in blaast en 1 die de lucht er uit blaast.
Dit komt de levensduur van je systeem ten goede ( o.m. moederbord en HDD's ).

Je hebt vast wel meer gegevens omtrent die upgrade-kit waar je het merk en type moederbord kunt achterhalen, dan kun je op de support-pagina van de fabrikant de handleiding van dat moederbord downloaden.
Daarin staat o.a. hoe je de BIOS / UEFI instelt en wat de mogelijkheden zijn.
De BIOS - UEFI openen gaat veelal door , na het indrukken van de Aan - uit/schakelaar, direct een paar keer op de [Delete]- of [Escape] - of F2-toets te drukken..( welke is afhankelijk van het moederbord maar dit staat ook in de handleiding ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan