Duizenden Lege mappen in iCloud Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

OctaFish

Verenigingslid
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
41.921
Als ik op mijn iPhone 6+ de app iCloud Drive installeer, zie ik een lijst met ruim 46.000 mappen, allemaal van hetzelfde type (com~apple~Keynote(#)(#)(#)(#), com~apple~Pages(#)(#)(#)(#), com~apple~Numbers(#)(#)(#)(#)) die weliswaar met de hand nog wel te verwijderen zijn, maar dat ga je met 46.000+ mappen natuurlijk niet doen op een iPhone.

Ik heb daarnaast nog 2 iPads, die allemaal aan hetzelfde AppleID zijn gekoppeld. De iPad 4 heeft 64 Gb geheugen en daar staan de programma's Keynote, Numbers en Pages op. De iPad Air met 16Gb heeft die programma's niet vanwege de geheugenruimte en datzelfde geldt voor de iPhone 6Plus, die vanwege de schermgrootte ook al niet geschikt is voor die programma's.

Ik heb onlangs mijn iCloud ruimte vergroot naar 50 Gb, maar het probleem dat ik nu heb had ik ook al met de standaard iCloud grootte, al had ik lichte hoop dat het nemen van een abonnement de iCloud Drive zou opschonen. Maar dan ben je bij Apple aan het verkeerde adres, blijkt :).
De vraag is dus simpel: weet iemand hoe ik die mappen snel kan verwijderen?

iCloud.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen mac verder, alleen Windows 10 laptops. En de iCloud Drive daarop laat geen enkele map zien. Laat ze dus ook niet verwijderen.
 
Mogelijk een bevriende relatie die een macje heeft (als er geen andere snelle oplossingen te vinden zijn)
 
Dat had ik al geprobeerd, maar ze bleven gewoon terugkomen. Ik ben het nu dus weer aan het doen, maar nu tegelijk ook de iPad en iPhone aan het synchroniseren. Ik zie de aantallen nu wel terugkomen, dus wellicht was het toch een kwestie van een wat langere adem... Nu ook weer, als ik de iCloud.com heb leeggemaakt, staan er een half uur later alweer 3000 mappen in. Maar even stug volhouden wellicht :).
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Kun je niet iets ontkoppelen, zo maar een idee. Het lijk wel alsof je in een loop zit.
 
Ik zou niet weten wat ik zou moeten ontkoppelen. Het lijkt er op alsof iCloud continue blijft syncen tussen de apparaten. Als ik alles in iCloud.com heb gewist, zet-ie alles wat op dat moment nog op de rest staat weer terug. Ik zie dus, tot op zekere hoogte, alles teruglopen op de iPad en iPhone en die overblijvende mappen worden dan weer teruggezet op iCloud. Die ik dan weer wis waarna de apparaten weer syncen. Tot de resterende mappen weer terug de cloud ingaan. Bizar proces dus! Ik van al de hele dag bezig, en heb nu nog zo'n 8000 mappen over. Er zit dus wel schot in...
 
Dat verhaal in die link vertelt maar een deel van het verhaal. Blijkt :). Ik had één apparaat nog niet gesynchroniseerd, en toen ik daar de iCloud app opende, zag ik gewoon weer 46.000 mappen staan... Dat bleek op te lossen door iCloud Drive helemaal uit te zetten, (app dan uiteraard ook weg) en daarna weer aan te zetten. Toen sanctie hij weer naar 0 mappen. Ondertussen stonden er in iCloud Drive al weer 5.600 mappen. Maar die kon ik uiteraard wel makkelijk verwijderen op de pc, en sindsdien lijkt de rust weergekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan