• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst en getallen uit een cel scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekamkou

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
6
Ik heb kolom A met huisnummers, soms bevat de waarde ook een tekst toevoeging (18A, 21c enz).
Ik ben op zoek naar een formule voor cellen waar dit voorkomt te scheiden in aparte cijfers (kolom B) en tekst (kolom C):
Ik ben al bezig geweest met @istekst maar kom er niet verder mee.

dus:

A B C


4 4
56 56
7C 7 C
545 545
8E 8 E
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat er wel wat bekend is op het forum zoals Rob opmerkt, hierbij een voorstel mijnerzijds:
Code:
B1: 
=ALS(ISGETAL(1*RECHTS($A1;1));A1;1*LINKS($A1;LENGTE($A1)-1))

C1:
=ALS(ISGETAL(1*RECHTS($A1;1));"";RECHTS($A1;1))

Aanname is dat er in de praktijk maximaal 1 letter achter een huisnummer voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, het werkt !!l
Heb nog niet gekeken of er idd meerdere letters achter het huisnummer voorkomen, maar anders meld ik me weer :thumb:
 
Zoek op internet eens op KIX. Dit is een code van de KPN om een huisnummer om te zetten naar zo'n streepjescode die je op poststukken ziet. Zie je ook gelijk de overige opties die er nog zijn.
 
Kleine aanvulling op Ginger: De Kixcode bevat postcode+huisnummer+toevoeging, dus niet alleen huisnummer. Meer daarover vind je hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan