• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde volgens criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs1980

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
5
Bekijk bijlage voorbeeldexcel_1.xlsx

Zie bijlage. Ik ben nieuw hier trouwens, hoi!

Ik wil de hoogste waarde hebben uit een reeks die voldoet aan enkele criteria. De bijlage lijkt me voor zich spreken. Met de formule GROOTSTE() alleen kom ik er niet uit.
En met de formule max(als()*();())) kom ik er ook niet uit, want ik krijg steeds weer de waarde 0 als uitkomst (en als ik op de formule knop klik en het pop up schermpje komt omhoog, dan zie ik wel de juiste uitkomst).

dbmax heb ik ook geprobeerd, maar ook daar kom ik niet helemaal uit...

Hulp wordt gewaardeerd!
 
zonder matrix:EN-formule
Code:
=AGGREGATE(14;6;(A2:A17=2016)*(B2:B17="ingaand")*(C2:C17);1)

afsluiten met cse:

Code:
=MAX((A2:A17=2016)*(B2:B17="ingaand")*(C2:C17))
 
zonder matrix:EN-formule
Code:
=AGGREGATE(14;6;(A2:A17=2016)*(B2:B17="ingaand")*(C2:C17);1)

afsluiten met cse:

Code:
=MAX((A2:A17=2016)*(B2:B17="ingaand")*(C2:C17))

Bedankt. Ik heb deze functie uitgeprobeerd, maar net krijg wederom uitkomst 0, en zie wel de juiste uitkomst in het popup schermpje als ik op de functieknop klik. Dus de cel geeft 0, terwijl de resultaat formulie wel de juiste uitkomst geeft. Overigens in het voorbeeldje zitten de kolommen naast elkaar, maar in het feitelijke bestand staan de kolommen niet naast elkaar waaruit ik de informatie onttrek. Heeft dat er mogelijk iets mee te maken?
 
zolang de kolommen even groot zijn niet.

Heb je de formule afgesloten met Control+Shift+Enter? dus niet gewoon met Enter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan