• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in als-functie (met koppeling naar draaitabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje1991

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2016
Berichten
7
Hoi allemaal,

Ik heb een draaitabel waarlangs ik meerdere berekeningen zet. In een kolom moet er op basis van de datum die in de draaitabel staat een getal staan.
In de kolom waar de datum staat, staan af en toe lege cellen, als er sprake is van een lege cel, dan moet er niks weergegeven worden.
Als de datum na 1-1-1991 is, dan moet er 1,50 staan. Als de datum voor 1-1-1991 is, dan moet er 2,50 staan.

Ik gebruik hiervoor de volgende formule:
=ALS(C8="";"";ALS(C8>=DATUM(1991;1;1);1,50;2,50))

Als er geen datum in de draaitabel staat, wordt niks weergegeven, dus dit klopt (gelukkig :D). Maar als er wel een datum in de draaitabel staat, staat er 1,50, ook als de datum voor 1-1-1991 is.
Ik kom er niet uit, weet iemand waar de formule mis gaat?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
 
vervang het stuk "DATUM(1991;1;1)" voor de waarde van die datum, namelijk '33239' en het werkt.
 
Bij deze een voorbeeldbestand. In kolom G staat de formule waar ik het over had.

(voorbeeldbestand verwijderd door gebruiker)

Ik had geprobeerd het stukje Datum(1991;1;1) te vervangen met de waarde, maar dit werkt niet...
 
Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(C12="";"";ALS(C12*1>=33239;1,5;2,5))

Nu werkt het wel. De opmaak van de DT is geen datum maar ws tekst..

Edit: dat werkt overigens ook als je jouw "datum-bla-bla" laat staan.

Edit2: JE bestand staat vol met gevoelige informatie!! Edit je bestand zodat je het weg kunt gooien!
 
Laatst bewerkt:
Er staan geen 'datums' maar tekst in kolom C

Code:
=ALS(C12="";"";ALS(DATUMWAARDE(C12)>=DATUM(1991;1;1);1,5;2,5))
 
Bedankt voor de antwoorden! Het werkt nu.

@Peekhamer: zal inderdaad het bestandje verwijderen, bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan