Downloadsnelheid (speedtest)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Hallo Allemaal

Ik keek vandaag uit nieuwsgierigheid even wat mijn internetsnelheid (max) hoort te zijn en dit is volgens speedtest en wat andere websites rond de 110 mb/s (Ubee ziggo modem)

Nou haal ik bij bijvoorbeeld het downloaden van spellen via steam o.i.d. maar maximaal 17mb/s

Is dit normaal of hoort dit veel hoger (richting die 110?) te zijn?
 
Hou je daarbij wel rekening met het verschil tussen Mb en MB?
Globaal is MB gelijk aan Mb/8
Het verschil zit 'm dus in een hoofd- of kleine letter B.
 
Laatst bewerkt:
Hmm goed punt, niet over nagedacht .. dan lijkt het wel redelijk te kloppen
 
ik weet dat dit een oud bericht is! hier alleen een beetje info..

Mb = Megabits
MB = Megabytes
 
Als aanvulling op een juiste aanduiding:
wat mijn internetsnelheid (max) hoort te zijn
Je hebt een bepaald abonnement. Dat geeft aan hoe snel je internet maximaal kan/behoort zijn.
volgens speedtest en wat andere websites rond de 110 mb/s (Ubee ziggo modem)
Dit is wat je internet volgens die testen effectief presteert.
De effectieve snelheid kan door een aantal factoren nog sterk negatief worden beïnvloed:
Het snelst ben je als computer je via een utp kabel met het modem/router is verbonden. Dan mag je die max. snelheid van je provider verwachten (Dit dan los van hoe er gemeten wordt. Ziggo zorgt er wel voor dat als je met hun tool meet de gemeten snelheid aardig representatief met je abo is. Ik heb bv. een 60 MB abo en gemeten met Ziggo komt dit ook vrijwel altijd overeen). Maar Ziggo meet in principe tot hun eigen servers. Verderop op op het net kunnen er andere bottlenecks bestaan. Bv. de zendende server kan zelf erg traag/overbelast zijn.
Als je echter draadloos gaat wordt het een heel ander verhaal.
Dan bepaalt de kwaliteit van je draadloze verbinding in belangrijke mate je snelheid omdat je modem bij een slechte verbinding naar een lagere snelheid gaat. Dit merk je natuurlijk het snelst bij heel snelle verbindingen.
Ga je bv. van de benedenverdieping naar de zolder en ligt er een parketvloer met alufolie onderlaag op de slaapverdieping, dan ben je vaak de klos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan