.ost bestand verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
146
Ik ben in het bezit van outlook 2016.
Nu wil ik het ost bestand verplaatsen naar mijn NAS.
Alleen outlook ondersteund dit niet.

Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen?
 
Bij een exchange server heb ik ook alleen een ost.... of dat bij IMAP zo is weet ik niet.
Dus je kunt dus best geen pst hebben....
Ik gebruik wel pst voor off-line archieven, zodat er meer ruimte op de server is (ca 16 jaar werkarchief... met extra backups...).

PS: heeft de NAS een schijfletter? Neen? Meerdere programma's hebben daar problemen mee.
Als je hem kunt mounten als een vaste (!) schijfletter maak je meer kans.
Maar waarom wil je dat ost op NAS? Dat je een backup op NAS zet kan ik me voorstellen, maar dan wil je toch altijd een lokale versie?
 
Ik heb altijd met pst bestanden gewerkt.
De reden hiervan is dat de mailbox van mijn hostingprovider in de loop van de jaren vol raakt als ik imap gebruik.

Nu wil ik het volgende,
ik wil nu imap gebruiken, zodat ik zowel op mijn pc als mijn mobiele apperaten de zelfde mappenstructuur zie.

Ik zoek nog een manier om bv mails van een 1/2 jaar oud, die bij de hoster op de server staat, te archiveren als pst op mijn pc.

Hoe zou je dit aan kunnen pakken?

Ik gebruik mijn NAS als opslagbasis, de reden hiervan is, als ik te veel rotzooi krijg op mijn PC, gewoon een immage van de C partitie van een paar maand terug kan zetten met alle programma's zonder dat er data verloren gaat.
 
Laatst bewerkt:
Dat je een image maakt is prima maar staat los van jouw vraag... waarom je met een ost niet op een NAS kunt werken...

Dus eerst die vraag afhandelen, immers waarom stel je hem anders....

Dus eerst svp mijn vraag beantwoorden... met die schijf letter en zo...
 
Al je data op de NAS... is daarmee nog geen backup.... of heb je nog een andere optie daarvoor?

Vreemd dat ie het met schijf letter niet doet..
Wat je kunt proberen... althans dat werkte met een pst...
Zorg dat al je verkenner settings op "alle verborgen bestanden zichtbaar.."
Zorg dat jouw huidige ost werkt op de C-schijf.
Ok sluit Outlook af en verplaats de ost naar de NAS bijv K:/outlook/mail.ost of zo, iig niet in de root maar in een map.
Zorg dat je zelf eigenaar van die map..
Start Outlook op...dan zal hij de ost missen en vragen waar die staat (althans bij pst werkt dat zo...) en dan verwijs je hem naar K:/outlook/mail.ost
Heb je het al zo gedaan en indien niet... werkt dit?

PS: je hebt dus al een backup van alle mail.... ;)
 
Vreemd dat ie het met schijf letter niet doet..
Wat je kunt proberen... althans dat werkte met een pst...
Zorg dat al je verkenner settings op "alle verborgen bestanden zichtbaar.."
Zorg dat jouw huidige ost werkt op de C-schijf.
Ok sluit Outlook af en verplaats de ost naar de NAS bijv K:/outlook/mail.ost of zo, iig niet in de root maar in een map.
Zorg dat je zelf eigenaar van die map..
Start Outlook op...dan zal hij de ost missen en vragen waar die staat (althans bij pst werkt dat zo...) en dan verwijs je hem naar K:/outlook/mail.ost
Heb je het al zo gedaan en indien niet... werkt dit?

Dit werkt alleen maar voor pst en niet voor ost
 
Kijk hier eens, lees ALLES door en dan of je nog er wat mee kunt proberen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2752583

Het kan ook zijn dat een off-line bestand echt lokaal moet .. staan en dat een NAS-optie niet geaccepteerd word, maar dat weet je dan na dit verhaal of het wel of niet werkt...

Het probleem zelf oplossen

Eenvoudige oplossing 25022


De registervermelding ForceOSTPath instellen om de locatie van het OST-bestand wijzigt, moet u deze stappen volgen:
Klik op Start, klik op uitvoeren, typ regedit in het vak openen en klik vervolgens op OK.
Zoek en selecteer de volgende registersubsleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\xx.0\Outlook
Opmerking De xx.0 tijdelijke aanduiding voor uw versie van Office (16,0 = 2016 Office, 15,0 inch = 2013 Office).
Outlookmet de rechtermuisknop, selecteer Nieuwen klik vervolgens op Waarde met uitbreidbare tekenreeks.
Typ ForceOSTPathen druk op Enter.
Klik met de rechtermuisknop op ForceOSTPathen klik vervolgens op wijzigen.
Typ in het vak Waardegegevens het volledige pad van de plaats waar u het OST-bestand (bijvoorbeeld D:\MyOST) opslaan en klik vervolgens op OK.
Klik in het menu bestand op Afsluiten om de Register-Editor af te sluiten.
 
Knipsel.PNG
Andre, dit werkt helaas niet, ook niet op mijn D-schijf
 
Het lijkt erop dat Outlook herkent dat er een netwerk in het spel is. Een ost bestand is puur gezien een off-line lokaal bestand, formeel alleen daar voor bedoeld. Blijkbaar gaat die herkenning door Outlook zover dat dit dus niet mogelijk lijkt te zijn.

Maar: wat is er op tegen, iets wat ik me al vanaf het begin afvroeg... , om het ost bestand alleen lokaal te gebruiken en regelmatig een backup naar de NAS te maken? Een backup maken anders dan de NAS als het wel gelukt was... had je toch moeten doen, de hoeveelheid werk is exact hetzelfde, alleen de opslag locaties kunnen verschillen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan