Geen internet verbinding bij Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog maar even dan het volgende:

Problemen met bedraad internet oplossen in Ubuntu en Linux Mint

Soms is er alleen internetverbinding onder Windows en niet onder Linux (op een tweevoudig opstartbare computer). Dat kan twee redenen hebben:

1. Uw (oudere?) modem of router kan niet overweg met IPv6. Schakel IPv6 dan uit in Linux, op de volgende wijze (*Klik*) (punt 20, rechterkolom).

Edit: je schrijft dat je de laatste versie hebt, is dat 16.04?

En doe eens wat men hier schrijft: https://lcardinaals.wordpress.com/2010/05/26/ubuntu-de-perfecte-desktop-verbindingen-netwerk/
Ik snap dat het voor een leek wat ingewikkeld lijkt, maar er staan screenshot bij en goede leesbare tekst.

En anders probeer eens een andere, bijv. Linux Mint 17.3
Die is ook wat gebruiksvriendelijker (mijn eigen bescheiden mening).

En anders meld je aan op het Ubuntu forum: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php
 
Laatst bewerkt:
“ femke98@ "Ik kan niet zo iemand helpen die er geen moeite voor wilt doen “een beetje kort door de bocht…ik ben dagen bezig om alle tips door te voeren maar het lukt gewoon niet. Dat google bestaat weet ik al jaren en heb ik deze weg bewandelt voor dat ik aan deze topic begon. Ik ging ervan uit dat ervaren Linux/Ubuntu gebruikers, een oplossing konden bieden uit eigen praktijkervaring zonder dat je verwezen wordt naar Google.
"uw systeem wordt erbij gewerkt " In Ubuntu bij systeem update zie je dat er nieuwe updates aanwezig zijn, als je deze gaat installeren dan wordt je systeem erbij gewerkt. Linux mint is in het gebruik een stuk vriendelijk dan Ubuntu. Uit een Engels onderzoek is gebleken dat Ubuntu de beste besturingssysteem is i.v.m veiligheid aldus mijn belangstelling…

PS: ik ben begonnen met "ik geef mijn moed op " en ik bedoelde daarmee "oplossen via Google " Ik ga nu verder met de laatste tips van femke98. Ubuntu 16.04 yes.

Trouwens > eerder gepost " Al deze vensters komen ze mij bekend voor maar helaas lukt het niet....Gedownload instructie bij Leo Cardinaals' weblog Ubuntu en open source specifiek voor internet verbinding, alles gedaan maar helaas geen resultaat"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit een Engels onderzoek is gebleken dat Ubuntu de beste besturingssysteem is v.w.b. veiligheid aldus mijn belangstelling…
Onderzoeken moet je gewoon niet geloven ;)
maar de gebruikers ervan, die spreken de waarheid. Overigens zijn er heel veel mensen die Ubuntu verkiezen boven Linux Mint en niet omdat het het beste besturingssysteem zou zijn, maar meer om het gebruik ervan. Die vinden die balk aan de linkerkant en de dash gewoon fijner werken. Ik dus niet, heb een mooi menu en dat vind ik weer fijn.
Dus wat een onderzoek ook zegt, ga uit van je eigen ervaring, wat jij wilt en niet wat een onderzoek er van vind. Er zijn trouwens weer andere onderzoeken die dit onderzoek onderuit haalt, dus wat heb je aan onderzoeken ;)

Ik snap je frustratie, maar snap die van mij (en ons) ook. Nogmaals, ik kan niet zien wat jij al gedaan hebt, ik kan je pc niet zien, ik weet niet hoe of wat.
Dat is voor mij weer zo frustrerend, want ik wil je graag helpen.
Alleen, ja, het is gewoon moeilijk op deze manier. Zeker als het niet duidelijk is wat je nu gedaan hebt en wat niet.
En nee, ik klonk misschien niet aardig, maar als ik tips geef of iets wat je moet doen en ik lees niet of je dat wel gedaan hebt, ja....dan weet ik het ook niet.

En anders meld je aan op het Ubuntu forum: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php
Daar zitten heel veel mensen die je kunnen helpen. Misschien dat die er wel uitkomen hoe of wat. Is toch te proberen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alweer de lijst van Leo Cardinaals na gegaan en alles is goed ingesteld. Ik heb Ubuntu opnieuw geïnstalleerd en heb ik mijn kabel verbinding terug (durf geen update meer te installeren) de wifi blijf inactief. Om te zien hoe en wat, zou het handig zijn als je foto’s kon uploaden maar deze functie werkt niet, althans niet bij mij. Via de Ubuntu forum laas ik “het toevoegen van extra DSN “waardoor een gelijk soort probleem is opgelost ok dan.tja.je moet bepaalde opdrachten via de terminal venster om pakketten te installeren “archieven niet gevonden “en zo blijf je aan de gang!

IMG_20160903_135643.jpg ok ben er achter gekomen. Er lag aan de resolutie. Hierna volgt een aantal fotos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de stuurprogramma's geïnstalleerd? Dat had ik namelijk al eerder vermeld. Zoek ze op in de Dash, in Ubuntu hardwarestuurprogramma's of iets in die geest.
Installeer die er aanbevolen wordt en kijk of er toevallig nog een andere driver staat.

Lees de website van de link die ik gaf, geen draadloos internet! Want daar staat belangrijk info in zodat we kunnen zien welke wifi kaart je hebt.
Dat bedoel ik, dat heb ik ook nog niet mogen ontvangen van je.
 
IMG_20160906_152705.jpg

IMG_20160906_153812.jpg

IMG_20160906_153846.jpg

IMG_20160903_100501.jpg

Zo als je ziet, de modem is erkend, de netwerk ook maar als je Firefox opent dan " geen server gevonden ".
Ik zie bij ubuntu software update dat er 13 te downloaden zijn. Als ik ga doen ben ik er bijna zeker dat ook de kabel verbinding weg zal vallen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eh, je hebt toch internet of ben ik nu gek? Ik zie toch Firefox geopend en dan dat je in Google iets tikt?

En op plaatje 2 zie ik toch echt dat je verbinding hebt met draadloze verbinding H3 nog wat?

Zoek deze eens: https://www.google.nl
 
Laatst bewerkt:
Je bent zeker niet gek maar je leest mijn post niet goed of ik leg het niet goed uit. Alles lijkt goed te zijn maar als je via Firefox iets wil zoeken dan krijg je "server not found " Heb ik ook geprobeerd met Chromium = hetzelfde.
 
Oké, dus Firefox kan je wel openen.
Maar als je iets zoekt dan lukt dat niet. Dus je startpagina in Firefox opent dan ook niet?

Ik geloof dat ik deze link ook al gegeven heb, heb je die doorgespit? https://support.mozilla.org/nl/kb/server-niet-gevonden-verbindingsproblemen

En heb je dit al gedaan?
Ga naar nieuwe extra stuurprogramma en laat hem zoeken naar ‘niet vrije stuurprogramma’s’.
Lukt het dan nog niet (of er zijn geen stuurprogramma's) dan moet je op zoek naar het type van je netwerk kaart en zoeken in Google. (bedraad uiteraard)
 
In een van de linken die ik gaf staat het volgende:

Snelle oplossing: koop deze nieuwe draadloze USB-netwerkstekker
1. Baat het onderstaande stappenplan u niet? Koop dan de draadloze USB-netwerkstekker TP-Link TL-WN725N met de Realtek RTL8188EU chipset (0bda:8179), want daarvoor hoeft u alleen deze ingreep te doen om hem goed te laten werken (punt 5, rechterkolom).

Controleer hier of hij nog te koop is.

De niet snelle oplossing is het stappenplan van de link die ik al eerder gaf.
Maar goed, ik blijf het niet herhalen. https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
 
" TP-Link TL-WN725N met de Realtek RTL8188EU chipset (0bda:8179), " reeds bij Conrad gezien te koop. Ik bewaar het als laatste middel.
 
IMG_20160906_153858.jpg

Zo als je ziet ben ik alles na gegaan en toegepast helaas nope ! het is Firefox bedoeld voor Windows want het programma EnumProcess.exe om te achter halen welke firewal wordt gebruikt kan in Ubuntu niet geinstalleerd worden ( archief niet gevonden )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan