Geen internet verbinding bij Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Firewall zit al in Ubuntu! En die staat gewoon standaard aan.

Ik denk dat je maar eens eerst wat meer over Ubuntu moet gaan lezen.
Verder kan ik niets met deze plaatjes.
En heb je dit al gedaan?
Ga naar nieuwe extra stuurprogramma en laat hem zoeken naar ‘niet vrije stuurprogramma’s’.
Lukt het dan nog niet (of er zijn geen stuurprogramma's) dan moet je op zoek naar het type van je netwerk kaart en zoeken in Google. (bedraad uiteraard)
Ik mis of je dit al gedaan hebt.

Zo niet, dan hoor ik het wel.
En anders is het voor mij ook een gebed zonder einde.
 
De foto heb ik ze gepost om te laten zien dat ik wel met de tips aan het werk ga....
 
Op het Ubuntu forum staat een topic over iemand die ook geen wifi (meer) had.
Dit was de oplossing:

Re:
« Reactie #58 Gepost op: Gisteren om 07:47:25 »
Het probleem had met de instelling van het Wifi netwerk te maken. Ook mijn laptop met Xubuntu en Lubuntu konden geen verbinding maken. Een verbinding met een meegenomen pocket router werkte op alle systemen.
Daarna heb ik eerst het wachtwoord op zijn router eens gewijzigd zonder resultaat. Voor de encryptie stond TKIP+AES ingesteld. Met die instelling heb ik al eens eerder problemen gehad. De instelling is omgezet naar alleen AES waarna alle systemen verbinding konden maken. Op de een of andere manier ging het weer fout met zijn oude wachtwoord maar daar staat nu een ander wel werkend wachtwoord.
Hij heeft nu weer een werkend systeem en zal alleen aan de rest van de familie het nieuwe wachtwoord moeten doorgeven. :)

In onderstaande link staat ook nog wat informatie over deze instelling:
http://www.howtogeek.com/204697/wi-fi-security-should-you-use-wpa2-aes-wpa2-tkip-or-both/

Nou, wie weet kan je dit uitproberen? Of een steunpunt zoeken of lid worden van het Ubuntu forum.
Maar ik heb zo'n idee dat je de brui eraan gegeven hebt.

Computers blijven computers; routers idem dito. Het is hardware maar dat de ene hardware werkt wil nog niet zeggen dat het andere merk hardware ook evengoed werkt. Het is geen garantie.
Vandaar dat je met Linux altijd je hardware moet weten, war je mee werkt. Want bij mij loopt alles op rolletjes, maar bij jou niet. Jij hebt andere hardware dan ik.

Dus zo zie je maar weer. In Windows moet je overal een cdtje van hebben, anders kan je de hardware niet installeren, of de drivers of wat dan ook. Bij Linux hoeft dat niet, maar heel soms is de hardware uit je pc toch de boosdoener (of een router of....).
Dan is het zaak om de oplossing te zoeken, maar dan moet je soms geduld voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is niet opgelost ( verzoek Helpmij.nl om dit te melden ). Ik doe verder geen moeite meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan