Geen internet verbinding bij Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
124
Ik geef mijn moed op !....ik wou Ubuntu uitproberen maar het lukt mij niet om een verbinding met internet te krijgen. Bij Windows is een fluit van een cent…Tja
De modem wordt erkent, alles is zo te zien goed maar als je op internet wil dan krijg je de mededeling "server no found "
 
Al deze vensters komen ze mij bekend voor maar helaas lukt het niet....Gedownload instructie bij Leo Cardinaals' weblog Ubuntu en open source specifiek voor internet verbinding, alles gedaan maar helaas geen resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je geeft nog niet op, anders stel je de vraag niet ;)

Geen internet of verbinding? Is het voor wifi of kabel?

Het kan zijn dat je Windows het je internet vast houdt, wat wil zeggen dat Windows het IP-adres niet vrij geeft. Oplossing: dwing Windows om het IP-adres alsnog vrij te geven. Dus lees de links even door.
Voor bedraad, kijk hier: https://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

Dit kan aan de kaart liggen die je hebt. En aangezien we dat niet weten, lees deze door.
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
 
Ok even duidelijker maken :
Ik heb de laatste versie van Ubuntu 32 bit gedownload en via de DVD schijf uitgeprobeerd. Niets met Windows te maken denk ik..de verbinding is draadloos. ( laptop )
Alles lijkt goed te zijn nl: De modem wordt erkent, er is verbinding met internet maar als je op Firefox iets wil kijken dan krijg je de mededeling " server no found " Ik ben alle WIFI instellingen na gegaan en nogmaals alles lijkt goed te zijn (voor zover ik het kan zien),
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Firefox is het programma, niet de website die je wilt bereiken. Staan de DNS instellingen wel goed?
 
Ik ga de DVD inzetten en kijken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik deze van Google:
8.8.8.8 en 8.8.4.4
 
Helaas wordt ik hier niet wijs van. Ik probeer wat foto te uploaden om het duidelijker te maken maar als ik het wil doen krijg je de mededeling " uploaden van bestanden mislukt " Lijkt mij niet moeilijk Afbeelding toevoegen= van computer=bladeren=uploaden, ik geef het op ! dank voor de supporting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de laatste versie van Ubuntu 32 bit gedownload en via de DVD schijf uitgeprobeerd. Niets met Windows te maken denk ik..de verbinding is draadloos. ( laptop )
Dat het draadloos is, is informatie die je al in je vraag had moeten zetten.
Ook dat je alleen Ubuntu hebt uitgeprobeerd en niet hebt geinstalleerd, is hele belangrijke informatie.,
Dus voortaan graag in je vraag alles neerzetten wat belangrijk is.
Wij kunnen niets ruiken ;)

En omdat het je niet duidelijk wordt, geef je het op.

Ik snap nog steeds niet wat je nu wilt doen. Je wilt Ubuntu uitproberen via de live DVD.
Je zult dan via de Dash naar stuurprogramma's moeten gaan om je grafische kaart en wellicht je netwerk drivers even te installeren.
Zoek naar hardwarestuurprograama's (in in die richting, ik gebruik nu al jaren Linux Mint, die is wat lekkerder qua werken vind ik dan ;) )

Het zou zo maar eens kunnen zijn, dat wanneer je Ubuntu wel zou installeren, je met de hele grote update die je dan krijgt, je wifi wel gewoon werkt. Dat is nu eenmaal zo, met een live dvd kan je dingen uitproberen, maar je hebt de belangrijkste updates nog niet.

Lees je anders eerst eens goed in voordat je uberhaupt Ubuntu gaat uit proberen.
 
Laatst bewerkt:
Femke niet boos worden hoor !:)..Wat ik wil lijkt mij duidelijk = Ubuntu uitproberen. Installeren naast Windows liever niet. Je hebt waarschijnlijk gelijk als je schrijft dat bij het installeren belangrijke updates kunt ontvangen waardoor een draadloos internet verbinding tot stand gebracht kan worden. Je gaat er vanuit dat bij een bekabeld verbinding wel het geval is. Wat ik gek vind is nl : alles wordt erkend, je ziet dat de verbinding met mijn modem 100 % is, en toch bij het openen van Firefox = "server niet found ". Ok ik ga nogmaals proberen door een tweede harddisk in te bouwen en hierop Ubuntu installeren. Je zult je misschien afvragen hoe ?
ik haal de bestaande harddisk er uit en zet ik een ander in. Je ziet....ik geeft het niet zo gauw op !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het alleen Firefox die dat geeft? Je kan Chrome eens installeren.
Kan je anders een newerkkabel in de (ik neem toch aan) laptop doen? Zodat je dan wel internet hebt?
Vandaar uit kan je dan meer doen.

Had je deze wel gelezen? https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Identificeer-uw-draadloze-kaart Dit gaat over een draadloze verbinding die niet tot stand komt. Daar staat dat je dus de updates moet installeren, maar je hebt geen kabel ;)

Wat je wel zou kunnen doen is het volgende:
Open de terminal en tik hierin:

lspci

(de eerste letter is een kleine L)

druk op Enter.

Zoek in de lijst met gevonden apparaten.

Maar goed, dit staat allemaal in bovengenoemde link.

En nee, ik word niet boos hoor! Maar soms krijgen we gewoon niet de volledige informatie en dan is het voor ons gewoon moeilijk om hulp te bieden. Info die niet compleet is, daar kunnen we niets mee.
En dan ben ik teleurgesteld ;) want ik wil graag mensen met Linux helpen.

Als je Windows 10 hebt gebruikt en nu via de live dvd wilt internetten, dan kan het nog steeds zo zijn dat Windows 10 je internet (lees ip adres)vasthoudt. Lees het dus door aub https://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

Enne, je schreef:
Gedownload instructie bij Leo Cardinaals' weblog Ubuntu
Ben wel heel benieuwd wat je hebt moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ubuntu geïnstalleerd op een SDD-harddisk. Internetverbinding via de kabel geen probleem, via Wifi lukt het niet ondanks dat het systeem up to date is. Je krijgt de mededeling dat er verbinding is en je kunt deze nagaan via de info balk nl:
Active netwerkverbindingen:
H368N881C2F SSID-adres router
Apparaat 802.11. Wifi Cwlp4s0 hardware adres 00:21GB: OC56:60
Stuur programma wijfie snelheid onbekend beveilig WEP
iPv4 = IP-adres 10.42.01 Broadcast adres = 10.42.0.255 subnetmasker 255.255.255.0
iPv6 = IP-adres = fe80::8ece: 7211:2972:2a82/64
Dus alles wordt erkent en de verbinding is 100 % maar als Firefox gaat gebruiken dan “server niet found “Ander server geïnstalleerd (Chromium) dezelfde liedje. Voorlopig conclusie = je kunt alleen internetten via de kabel.
Heb ik Linux mint 18 geïnstalleerd, deze doet wel via wifi wel maar…. (Gem. 72 % verbinding) Tja…het zal wel zo zijn dat Ubuntu/en Linux varianten stabieler en veiliger zijn dan de Windows versie maar als je dit meemaakt dan is het niet echt aantrekkelijk om van Windows af te stappen.
 
Kom, kom. Je weet amper iets en nu al zo'n oordeel.
Ik werk al 9 jaar met Linux, het is het meest stabiele systeem wat ik ooit meegemaakt heb.

Je zult toch nog het een en ander moeten doen. Stuurprogramma's grafische kaart en daar staat misschien ook nog wel een driver voor je kaart bij.
Die moet je installeren.

Het kan zijn dat je een wifi kaart hebt, waar geen drivers voor zijn.
Daarom nogmaals: lees die links door die ik je gaf. Daar staat gewoon wat je moet doen om wifi te verkrijgen.

Kijk, het is simpel. Als je ergens met iets nieuws gaat beginnen dan zul je dat moeten leren. Verder veel lezen en uitproberen. Mensen die het installeren en tegen iets aanlopen en daarna zeggen, laat maar want het werkt niet...........ja, dat vind ik zo ........raar.
Ik bedoel, je hebt ook (als je dat hebt) Android moeten leren, of met je Ipad moeten leren omgaan. Waarom metnsen dan opeens met Linux gelijk zo snel met oordelen zijn en met 2 minuten al weten dat het niet werkt en niet meer hoeft.........tja.

Ik geef je niet voor niets die links om te lezen, te leren, te doen. Maar als je dat niet wilt, dan vindi k het prima en ga er geen energie meer insteken.
Je moet er wel wat voor over hebben en wie weet is het een kleinigheid. Maar ik kan hier achter mijn bureau geen dingen bekijken en zien, dus dat wordt moeilijk als je niet mee wil werken ;)
 
Kom, kom. Je weet amper iets en nu al zo'n oordeel.
Ik werk al 9 jaar met Linux, het is het meest stabiele systeem wat ik ooit meegemaakt heb.

Je zult toch nog het een en ander moeten doen. Stuurprogramma's grafische kaart en daar staat misschien ook nog wel een driver voor je kaart bij.
Die moet je installeren.

Het kan zijn dat je een wifi kaart hebt, waar geen drivers voor zijn.
Daarom nogmaals: lees die links door die ik je gaf. Daar staat gewoon wat je moet doen om wifi te verkrijgen.

Kijk, het is simpel. Als je ergens met iets nieuws gaat beginnen dan zul je dat moeten leren. Verder veel lezen en uitproberen. Mensen die het installeren en tegen iets aanlopen en daarna zeggen, laat maar want het werkt niet...........ja, dat vind ik zo ........raar.
Ik bedoel, je hebt ook (als je dat hebt) Android moeten leren, of met je Ipad moeten leren omgaan. Waarom metnsen dan opeens met Linux gelijk zo snel met oordelen zijn en met 2 minuten al weten dat het niet werkt en niet meer hoeft.........tja.

Ik geef je niet voor niets die links om te lezen, te leren, te doen. Maar als je dat niet wilt, dan vindi k het prima en ga er geen energie meer insteken.
Je moet er wel wat voor over hebben en wie weet is het een kleinigheid. Maar ik kan hier achter mijn bureau geen dingen bekijken en zien, dus dat wordt moeilijk als je niet mee wil werken ;)

Beste femke98 ik heb geen ervaring bij Linux maar ik ben geen leek in het gebruik van computers. Ik heb een tip gelezen en toegepast zonder resultaat. In Windows 10 > cdm > ipconfig /realease > opgestart in Ubuntu = nope. Ik ga verder met het afwerken van de lijst....kijk leren met de Linux interface om te gaan ok... maar als bij het installeren al problemen krijgt met de basis elementen waarop een zo' systeem berust, tja vind je gek dat mensen er van af zien.
 
Laatst bewerkt:
Beste femke98 ik heb geen ervaring bij Linux maar ik ben geen leek in het gebruik van computers. Ik heb een tip gelezen en toegepast zonder resultaat. In Windows 10 > cdm > ipconfig /realease > opgestart in Ubuntu = nope. Ik ga verder met het afwerken van de lijst....
Dat wist je aan het beginnen met Windows vast ook nog niet.... hoeveel jaren heb je er over gedaan eer je "alles" van Windows wist..voordat je geen leek meer was...
Ben nu zelf met beiden aardig goed bekend omdat ik er energie ingestoken heb...

Onder Linux is het ifconfig trouwens ;)
Zet je complete output daarvan eens hier neer.
Ik mis iig de gateway in jouw huidige opsomming... als ipconfig onder windows doet staat ie er tussen...
En met ifconfig?
Is maar een letter verschil... de leercurve voor Linux valt toch wel mee.... ;)
Oja... dat doe je door een terminal op te starten... Google is your friend hoe je dat onder Ubuntu doet.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg melding van nieuwe updates..deze geinstaleerd en nu ook met de kabel geen verbinding met de server via Firefox , nou ja...fijn.
 
Nou ja...fijn.
Tja, fijn. Met zulke weinige info kan ik gewoon niets.
Waar woon je? Zoek anders een steunpunt bij in de buurt, die helpen (normaal gesproken) gratis.
http://steunpunt-almere.nl/steunpunten-nl-be/

Ik snap eigenlijk je tekst niet zo goed:

geen verbinding met de server via Firefox

Welke server bedoel je? Of staat er Kan geen verbinding maken met server. Wat staat er precies?
Lees dit eens door: https://support.mozilla.org/nl/kb/server-niet-gevonden-verbindingsproblemen

En als je in Ubuntu naar je netwerk gaat, wat staat daar dan? Kijk eens in de configuratie en LEES de linken die ik je gegeven heb!!
(want daar hoor ik je niet over)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja...fijn.
Tja, fijn. Met zulke weinige info kan ik gewoon niets.
Waar woon je? Zoek anders een steunpunt bij in de buurt, die helpen (normaal gesproken) gratis.
http://steunpunt-almere.nl/steunpunten-nl-be/

Ik snap eigenlijk je tekst niet zo goed:
Het is simpel..ik kon via de kabel gewoon internetten via wifi niet, zo ben ik begonnen. Vandaag kreeg de mededeling "uw systeem wordt er bij gewerkt " Ik dacht jep! wie weet zal mijn wifi daarna wel doen " nu heb ik ook via de kabel geen internet. Als ik Firefox opent krijg ik te lezen " kan de server niet vinden " en zo was het ook met de wifi.



Welke server bedoel je? Of staat er Kan geen verbinding maken met server. Wat staat er precies?
Lees dit eens door: https://support.mozilla.org/nl/kb/server-niet-gevonden-verbindingsproblemen

En als je in Ubuntu naar je netwerk gaat, wat staat daar dan? Kijk eens in de configuratie en LEES de linken die ik je gegeven heb!!
(want daar hoor ik je niet over)

Het is simpel..ik kon niet internet via wifi zo ben ik begonnen met deze topic, wel met de kabel. Vandaag is mijn systeem bij gewerkt via automatisch update. Ik dacht jep !.. wie weet zal daarna mijn wifi wel doen. Jammer, nu doet het via de kabel ook niet meer. Als je Firefox opent krijg te lezen "kan de server niet vinden "
 
Laatst bewerkt:
Voortaan even buiten de quote om je antwoord geven ;)
Het is simpel..ik kon via de kabel gewoon internetten via wifi niet, zo ben ik begonnen. Vandaag kreeg de mededeling "uw systeem wordt er bij gewerkt " Ik dacht jep! wie weet zal mijn wifi daarna wel doen " nu heb ik ook via de kabel geen internet. Als ik Firefox opent krijg ik te lezen " kan de server niet vinden " en zo was het ook met de wifi.

Ik gebruik Linux Mint en daar zie ik nooit dat er een mededeling komt met "uw systeem wordt er bij gewerkt "
Het is gewoon nu moeilijk genoeg om jou dingen te laten doen waarmee ik iets kan. Daarmee wil ik zeggen dat je bijv. niet doet wat ik al schrijf.

In de link die ik je gaf, staat precies wat je moet doen om te zien welke wifi kaart je hebt, of als je geen kabelinternet hebt.
Ik lees nergens dat je dit hebt gelezen en hebt gedaan om te kijken of dat helpt.

Ik kan niet zo iemand helpen die er geen moeite voor wilt doen. En ik zie niets zo achter mijn pc. Ik help al 9 jaar mensen met Linux, maar dan zie ik de pc en dan zie ik hoe of wat.
Of wel online helpen maar dan doen die mensen wat ik ze vraag. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan