Wifi Windows 8 niet aanzetbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
515
Hallo iedereen,

Paar dagen geleden wilt de laptop van m'n oma de wifi niet meer activeren. Als je rechts onderin kijk zie je bij het wifi icoontje een rode kruis staan.

Ik zou hieronder even uitleggen hoe dit gebeurd is en wat ik al heb gedaan.
-Wat gebeurd: Wanneer de pc aan stond heeft m'n oma het toetsenbord schoon gemaakt. Natuurlijk niet zo handig wanneer hij aan stond...
-Het probleem: Nu wilt de WIFI niet meer aan. Niet via de charms rechts onderin. Hier staat nu een wifi balk met een rood kruis. Ook kan ik via de quick settings niet aan zetten. Airplane mode kan ik wel aan zetten maar daar onder staat dan: "WIFI (UIT)" en er is dan geen knop.
-Wat heb ik al geprobeerd?: Ik heb eigelijk alles al geprobeerd wat ik op het internt kon vinden.

*Stuur progamma opnieuw geïnstalleerd. In apparaten beheer zie ik de driver en adapter gewoon staan.
*Via veilig opstarten gekeken of wat geactiveerd kon worden.
*Windows hersteld.
*Windows opnieuw geïnstalleerd.
*Gekeken bij "Beheer>Service>WLAN" en deze staat ook gewoon aan.
*Er is wel een fysieke toets om internet aan en uit te zetten maar deze schakelt alleen maar Airplane mode. Er is geen switch op de laptop.
*Het probleem oplossen zegt dat ik de wifi aan moet doen via een fysieke knop en schakelaar. Maar deze is er niet of werkt alleen voor Airplane mode.

Nu is dus de vraag... Wat is het? Het zou raar zijn als de adapter stuk is. Er is geen water bij gekomen of andere rare dingen.
Is het misschien mogelijk om dit aan te zetten via CMD?

Ik hoor het graag!
 
Wanneer een herinstallatie van Windows met inbegrip van het installeren van de drivers geen oplossing biedt dan zou ik stilaan aan falen van hardware durven denken. Lukt het om te connecteren met je draadloze netwerk met een USB-WiFi adapter ?

In de rand nog even het volgende: Windows 8 wordt niet meer ondersteund door Microsoft, upgraden naar Windows 8.1 is een must.
 
Hoi,
Geef even wat meer info over de laptop (merk/type enz.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan