laptop scherm vertoons verticale strepen na schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
1
Hallo ik heb vandaag mijn laptop beeldscherm schoon gemaakt met een speciale schoonmaak middel waar alcohol in zit en rechtstreeks erop gespoten. Maar het is achter het beeldscherm gekomen en als ik hem aandoe vertoont het witte verticale strepen. Wat moet ik doen? En ik heb hem nu te drogen gezet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Wat moet ik doen?"

Moest dit in de laptop zelf zijn ... zou ik persoonlijk zo veel mogelijk demonteren en droogblazen d.m.v. luchtdruk.

Met een t.f.t. paneel/keyboard , lukt dit zelden of nooit ... het vocht zoekt zich een weg (capillair)


Hopen dat na volledige uitdroging de defekten weg zijn .... indien onmiddelijk in het scherm zelf gelopen (opgedampte kontaktpunten) , is de kans dat dit terug in orde komt zo goed als 0.

Mocht de vloeistof "slechts" op een robuuster gemaakt printplaatje (ram's/decoder, etc ...) van het scherm zijn gelopen , is de kans op mogelijk terug in orde komen uiteraard hoger.

"het witte verticale strepen ..." --> kortsluiting op de betrokken datalijnen van het scherm

Altijd iets gebruiken die verneveld , en geen waterstraal geeft ...

Persoonlijk leg ik altijd scherm plat op tafel .. vernevel in het midden , en wrijf droog naar de randen toe ...

Bij felle vervuiling , uiteraard herhalen.

Gebruik hiervoor al jaren water , met enkele druppels dreft ...

Werkt zelfs perfekt met matte schermen .

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd een vochtig microvezel doekje, zonder enig schoonmaakmiddel.
 
De kans is vrij groot dat jouw laptop "getekend" is voor de rest van zijn dagen, zelfs als dit opdroogt. Stoort dit je te erg, dan is een nieuw scherm de meest doeltreffende oplossing.

Ik poets al jaren probleemloos alle laptopschermen met stevig poetspapier (geen keukenrol dus) en Instanet die je NOOIT rechtstreeks op het scherm vernevelt maar enkel op het poetspapier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan