Fbackup scheduler werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
445
IK gebruik sinds enige tijd FBackup de gratis versie. Dat ging steeds goed tot versie 6 verscheen. Sindsdien werkt de scheduler niet meer.
Ik gebruik een aantal backups om essentiële zaken te backuppen een aantal gezipt een aantal direct en alle met verschillende intervallen. In 5 werkte het allemaal
Maar in 6 draait een backup 1 * en verschijnt daarna niet meer in de scheduler. Gewoon manual backuppen gaat ook goed.
Met een truc via de properties van een taak en daarin Edit/Edit properties aanroepen iets veranderen en dan terugzetten daarna terugkeren naar het scherm met taken .
Daar blijkt de taak inmiddels weer in de scheduler te staan maar wel voor maar 1 keer. Opnieuw installeren werkt ook niet.
Doe ik iets fout of is er een ernstige fout in die software geslopen
 
Daar heb ik natuurlijk zelf ook aan gedacht, maar er moet toch een betere oplossing zijn
 
Die info gaf je alvast niet mee, bovendien zou ik niet meteen weten wat er minder goed is aan die oplossing. Een nieuwe versie is - zoals je trouwens zelf mocht ervaren - niet noodzakelijk een betere versie.

Hier heb je de mogelijkheid om de vraag aan de makers zelf te stellen.
 
Ik heb al geprobeerd om in dat forum de vraag te stellen, maar het is een heel langzaam forum en kennelijk hebben een hoop mensen vergelijkbare problemen die lijkt het niet opgelost worden.
Op dit moment begint bij mij de vraag op te komen of er geen ander freeware backup programma is dat ongeveer de zelfde mogelijkheden bied
 
Hallo

"Op dit moment begint bij mij de vraag op te komen of er geen ander freew...."

Blijkbaar is dit een nieuwe rage ....

Betatester laten/willen spelen ... (laat de gebruikers maar de bugs uit de software halen...)

Indien je tevreden was van de voorgaande versie ... en de nieuwste geeft problemen :eek: lijkt een oplossing mij niet moeilijk.

Het terugkeren naar een vorige/stabiele versie werd reeds vermeld.;)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al geprobeerd om in dat forum de vraag te stellen

Ook die info gaf je niet mee.

het is een heel langzaam forum

Softland stelt je op 20 juli een vraag, jij beantwoordt ze op 06 september ... na exact 48 (!) dagen dus.

Langzaam forum ? Heu ?
89.gif


http://www.fbackup.com/forum/backup-scheduler-not-working-t8606.html
 
Klopt, Ik had verwacht dat ik net ls bij Helpmij geattendeerd zou worden per E-mail op een antwoord. Bovendien vind ik meerdere dagen wachten bij een reactie van een fabrikant op zijn eigen forum inderdaad langzaam
 
Het is heel knap dat men zelf support aanbiedt voor freeware, dat gebeurt minder en minder.

Ze wachten daar op een volgende reactie van je.
 
Ik heb inmiddels besloten op een ander backup programma over te stappen en ben nu SyncBackFree aan het testen. Het lijkt erop dat dit programma in principe hetzelfde kan als FBackup. Na het komende weekend denk ik te weten of dit programma voldoet. Door een ander probleem met TV opnamen waardoor me werd aangeraden om mijn modem te resetten heb ik eerst he settings van de modem volledig opnieuw moeten instellen en da kost tijd.
 
Als ik de vergelijking maak met FBsckup dan kan ik vrijwel het zelfde met SyncBackFree V7.6.28.0 als met FBackup ook ging. Ik kan 1 op 1 Backups maken maar ook gezipte. Extra is de mogelijkheid om Mirrors te maken maar als FBackup dat ook had gebruikte ik dat niet. Even opletten is het feit dat je wel volledige Backups van een directory kan maken maar dat je per taak niet meer als 1 directory kan gebruiken terwijl FBackup de mogelijkheid heeft om meerdere directories in 1 taak te zetten. Dat betekend in mijn geval dus het opdelen in meerdere taken voor 1 taak uit FBackup. Dat is een eenmalig "probleem". Het is even opletten bij de taken die 1* per maand moeten worden uitgevoerd, daar moeten alle maanden worden aangevinkt Het resultaat op mijn NAS ziet er hetzelfde uit als met FBackup. Alles ziet er goed uit maar ik wil in ieder geval nog afwachten tot al mijn taken voor een tweede keer hebben gedraaid voor ik een definitief besluit neem, maar het ziet er goed uit. Ik gebruik zowel gezipte backups als niet gezipte. De gezipte voor de files waarvan ik verwacht dat ik die het minst zal gebruiken (Mail, Downloads ed.) De niet gezipte voor alle andere directories zoals muziek, Films Foto's ed. Even opletten is het met de kolommen Links/Bron en Rechts/Bestemming die moet je uittrekken om ze goed te kunnen lezen, er staat wel de juiste informatie maar in de vorm \..\Naam waarbij Naam soms alleen de naam van een directory is en soms een helse directory tree.
 
Om nog later te kunnen doorgeven dwz na 1-11 moest ik deze reactie plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan