cursus VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansDeVries

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Berichten
5
Weet iemand een goed nederlands boek om Visual Basic te leren. Ben zelf het boek Visual Basic voor Beginners op het internet tegen gekomen. Dit leek mij wel een redelijk boek. Heeft iemand dit boek gelezen en wat is jouw mening over dit boek
 
Het "dummies" boek is ook niet slecht. Ik moet wel aantekenen dat ik de meeste boeken in het Engels ken. In het verleden waren de verschillende vertalingen nogal eens drama's. Ook leggen de verschillende boeken nadruk op andere aspecten.

Als je een specifiek project of richting in gedachten hebt, probeer dan een boek te vinden dat aansluit bij die richting.

Als laatste moet het boek het liefst aansluiten bij de laatste .NET versies. Bij een beginnersboek is dat misschien niet meteen van groot belang, maar de evolutie tussen .NET 1 en de huidige (beta's) van 5 zijn nogal een verschil in aanpak (veelal ook in positieve zin overigens). Meteen de laatste versie van de taal leren is wel handig.

Ook kun je eens kijken naar basis handleidingen vrij beschikbaar op internet.
 
Bij ons in de bibliotheek kan je verschillende boeken lenen. Zowel voor beginners als voor gevorderden. De meeste in het Nederlands, sommige in het Engels. Heb je uw keuze gemaakt kan je het eventueel nog aankopen.
 
Ik heb ondertussen wel het boek Visual Basic voor beginners gevonden op de website http://www.visual-basic-voor-beginners.nl

Ik heb het boek meteen besteld. Het boek telt bijna 500 pagina's en mijn eerste indruk is dat dit boek precies hetgeen is wat ik zoek. Even afwachten tot het wordt afgeleverd. Ik hoop dat het niet tegenvalt :rolleyes:
 
Voor wie er ook een boek zoekt : Ik heb het boek ontvangen. Het drukwerk ziet er netjes en verzorgd uit. Ik heb intussen een aantal hoofdstukken gelezen en ik moet zeggen dat het goed te begrijpen is. De behandelde onderwerpen worden duidelijk uitgelegd, zonder al te veel op de technische achtergronden in te gaan. Ik heb zelfs al een aantal kleine programmaatjes kunnen schrijven. Dit boek is precies hetgeen wat ik zoek. Het is werkelijk een fantastisch boek. Ik kan het iedereen aanraden.http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/inlove.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan