Krijg met geen mogelijkheid een Terra Laptop zover dat hij van dvd kan opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Goedenavond beste forumgenoten, ik heb hier een Terra laptop met een uefi bios die de naam Aptio Setup Utility heeft.
Wat ik in deze "bios" ook probeer wat betreft het disable van de uefi beveiliging, ik krijg hem niet van dvd opgestart
Het enigste wat je steeds hoort als je in de Aptio Setup bent is dat hij gegeven moment erg hard gaat piepen, dit krijg ik ook als hij gegeven moment wel van dvd wil opstarten ( na wat geprobeerd te hebben ) dan kan ik bijna de setup beginnen maar krijg dan gegeven moment weer die harde piepen en slaat hij gewoon uit.
Ik moet dus van de recovery dvd van terra kunnen booten omdat de harde schijf vele fouten heeft en ik een nieuwe installatie wil doen.
Kortom, wie weet hoe ik in deze Aptio Setup dit zo kan instellen dat ik wel van dvd kan booten zonder dat hij gegeven moment weer hard gaat piepen en gewoon uit slaat ?
Ik ben je zeer dankbaar voor je hulp
groetjes
Barney
 
Heb je het al eens geprobeerd zoals hier :

[video=youtube;y8Ml1IbVp-8]https://www.youtube.com/watch?v=y8Ml1IbVp-8[/video]
 
Hallo

"Ik moet dus van de recovery dvd van terra kunnen booten omdat de harde schijf vele fouten heeft en...."

Indien dit hardware fouten betreft "bad clusters/beschadigde platters" ... zal een recovery dit niet oplossen.

Crystaldiskinfo is een nutig prg om de "status" van de harddisk te controleren.

Deze dient uiteraard good te zijn ... caution of bad hoeft geen verduidelijking.

Peter
 
Bedankt Fokke voor de film met uitleg en sorry voor deze late reactie van mijn kant.
De reden dat het me niet lukte om in het bios de uefi beveiliging uit te zetten kwam omdat hij zodra hij in de bios stond de laptop ging piepen en de laptop uit ging.
Na veel zoeken bleek dat de ventilator volledig door stof dicht zat en niet meer draaide.
Ik heb hem schoon gemaakt en het piepen en afslaan was over.
Toen in de bios nu wel de uefi beveiliging op disable kunnen zetten, de eerste boot van dvd rom ingesteld en inmiddels staat er al een poosje een schone windows 10 op die van dvd is geïnstalleerd.
Groeten,
Barney
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan, nog veel computerplezier gewenst !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan