• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel voor mac vraag 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
goede avond,

ik ben er intussen al achter gekomen dat via voor excel 2016 Voor mac een ramp is. zelfs een form ontwikkelen gaat gewoon niet....

ma goed, we gaan er verder niet over zagen. het is wat het is.

ik heb enkele vragen (die ik dus dacht op te lossen met VBA ....)

Ik werk met keuzelijsten in excel (via data validatie, .....)

is er een manier, zonder via te gebruiken, dat men de lijst kan laten "minderen" door letters in te typen?

bvb ik wil de naam wietel in een bepaalde cel zetten. hiervoor heb ik een lijst met alle namen (ongeveer een 150-tal) nu moet ik als een gek binnen scholen m de naam wietel tegen te komen. het zou voor mij veel makkelijker zijn dat ik in de cel kan beginnen typen en dat de lijst verminderd naargelang ik meer letters in typ.

kan dat zonder vba? is daar eventueel een andere oplossing voor?

alvast bedankt

Marc

Er al eens aan gedacht om de opgeloste vragen op 'opgelost' te zetten?

Er al eens aan gedacht om een bestandje bij te voegen? Er zijn diverse methoden om jouw vraag te beantwoorden. Deze zijn ook vrij simpel te vinden via de zoekfunctie. Of het dan werkt op een MAC blijft dan de vraag.;)

plongske. neen, daar had ik nog niet aan gedacht omdat ik zelfs niet op de naam "searchable dropdownlist" was gekomen.

dank om me in deze richting te leiden.

mvg

Marc

na lang zweten en zwoegen is het me eindelijk gelukt! dank voor de insteek Plongske!!!! een van de grootste problemen waar ik tegen aan gelopen ben is dat de engelstalige functies moesten vertaald worden naar het engels en dat een woordenboek (en mijn beperkte kennis van het engels) niet echt hielpen.

Een site die mij daar enorm heeft bij geholpen is : http://www.piuha.fi/excel-function-name-translation/index.php?page=english-dutch.html

Had waarschijnlijk je vorig bericht verkeerd begrepen. Stond er oorspronkelijk niet dat het niet werkte ?
engelstalige functies moesten vertaald worden naar het engels
????:confused:
Ik was ervan uit gegaan dit het niet werkte voor de Mac, anders had ik dit bestandje eens doorgestuurd en had je direct de juiste formules in de taal die je nodig had.
In ieder geval bedankt voor de terugmelding en voor de link.

Laatst bewerkt:
Had waarschijnlijk je vorig bericht verkeerd begrepen. Stond er oorspronkelijk niet dat het niet werkte ?
????:confused:
Ik was ervan uit gegaan dit het niet werkte voor de Mac, anders had ik dit bestandje eens doorgestuurd en had je direct de juiste formules in de taal die je nodig had.
In ieder geval bedankt voor de terugmelding en voor de link.

woops.... uiteraard bedoel ik van engels naar nederlands. daar zat m ook de fout waardoor het in eerste instantie niet werkte..... foutieve vertalingen van functies. het rare is dat "mijn" vertalingen ook functies en formules opleverden. alleen de verkeerde.... vandaar het misverstand!

Dit overkomt mij soms ook, verkeerd vertalen en dan de foute functie krijgen en maar vloeken als het niet werkt. Achteraf onthoud je wel beter die vertalingen:)

Dit overkomt mij soms ook, verkeerd vertalen en dan de foute functie krijgen en maar vloeken als het niet werkt. Achteraf onthoud je wel beter die vertalingen:)

lol, ge moest es weten welke vloeken er hier door het huis zijn gevlogen!

Bedankt voor alle hulp Plongske!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan