Zoekfunctie speciaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0510

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
289
Hoi,

Ik zou graag jullie hulp willen hebben bij het volgende.
Als je naar amazon.com gaat en je typt bijvoorbeeld yoga mat in dan krijg je allemaal resultaten over meerdere pagina's.
Wat ik wil is een PHP script dat automatisch mijn advertentie zoekt tussen al die pagina's. Dus 400 pagina's zijn er of zo ik sta laten we zeggen op 28 dan moet je dus 28 pagina's vanaf pagina 1 doorzoeken om uiteindelijk daar te komen wat dus iedere dag heel erg lang kan duren aangezien je advertentie ook zomaar ineens op pagina 200 van de 400 kan komen te staan.
Dus daarom wil ik het wat makkelijker maken.

Als nu naar dat PHP script gaat op je eigen site dan moet dat script direct vertellen je advertentie (ASIN) staat op pagina 28 en misschien positie zou ook wel leuk zijn: pagina 28/400, positie 4/10.

Nu is het ook zo dat voor ieder keyword die je intypt in de zoekmachine van amazon zal je op een andere positie en andere pagina komen te staan (ranken)
Dus dan gewoon weg simple dit PHP script kopiëren en de data wijzigen daarvoor om meerdere keywords te tracken. (waar je dus rankt)
(als je dus yoga mat in typt dan sta ik op 28/400 maar als je yogamat intypt dan sta ik op 300/400 bijvoorbeeld)

Zou dit kunnen en kan iemand mij hierbij helpen?
 
Dan zou je met een API moeten werken, als je specifiek dingen wilt zoeken in hun database. Het scrapen van websites is niet efficiënt (stel dat ze hun HTML-code, op de schop gooien, waar jij naar zoekt) ook ook niet de bedoeling.
 
Ja dat is wel het beste. Maar dat is mij iets te ingewikkeld met mijn basis kennis html, css en beetje php. Altans, dat denk ik.
Zou je mij daarbij kunnen en willen helpen misschien?
 
Hoi,
Ik weet niet of Amazon iets heeft wat je makkelijk kunt gebruiken.
Ongetwijfeld hebben ze ongedocumenteerde URL's waarmee je kunt vinden wat je zoekt.
Heb je misschien iets aan https://www.marketplacepulse.com/amazon/usa#
Klik op het bedrijf en dan op Browse Products

edit: ik zie net dat NL er niet tussen zit :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel actuele data nodig dat bij opening zich update.
En amazon heeft inderdaad een zeer uitgebreide API waarmee je alles kan inzien maar ik begrijp er helemaal niets van.
Daarom dacht ik misschien wilt iemand mij helpen? het heet amazon wms
 
ik dacht dat php4u een voorbeeld code heeft?
 
Ik zal eens kijken naar Amazon WMS. Benieuwd hoe die API werkt.
 
Ik heb al even zitten kijken naar de beschikbare webservices van Amazon, maar ik zie niet iets die hun producten database kan uitlezen.
http://docs.developer.amazonservices.com/en_US/dev_guide/index.html. Wel je eigen producten, maar je zal dan niet je ranking op kunnen halen.

Ik vrees dus dat het niet mogelijk zal zijn zonder API. Je kan de boel wel scrapen, maar de vraag is of Amazon daar op staat te wachten?
Ik zou er niet aan beginnen.
 
Wat is het verschil als je zoekt op:
Luxlady of products:Luxlady of sales:Luxlady of ranking:Luxlady
 
Je kunt eenmalig alle ASIN's uitzoeken, de ASIN staat ook in de url van het product.
Of kan het zo... https://youtu.be/XRAalyHSmAA

Als iemand op de ASIN zoekt dan krijgt hij netjes het product zonder AD's.
De url met het ASIN is eenvoudig; na de ? zet je field-keywords=ASIN-NUMMER , bijvoorbeeld
https://amazon.com/s?field-keywords=B00FO9ZRYG |of| https://amzn.com/B00XWVRTMG

Als nu naar dat PHP script gaat op je eigen site dan moet dat script direct vertellen je advertentie (ASIN) staat op pagina 28 en misschien positie zou ook wel leuk zijn: pagina 28/400, positie 4/10.
De pagina en positie verschillen onder andere van het gebied in Nederland, van de zoekwoorden waarmee wordt gezocht en van de historie van de amazon bezoeker, dus daar kan je niets mee. De ranking is altijd een relatieve indicator, niet een absolute indicator, tenzij je betaalt om bij bepaalde keywords als AD bovenaan de lijst te komen.

Je gaat nu ervan uit hoe jij zoekt. Wat gebeurt er met pagina/positie
- als ik sorteer op prijs of review
- als ik de matrix verander (24 of 60 producten per pagina)
- als ik zoek op yoga mat in sport in plaats van yoga mat

Afijn, niet iedereen zoekt hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
ja dat heb ik gelezen maar nog snap ik er niks van.



de pagina en positie op pagina worden op amazon gerankt aan de hand van een algoritme dat het grootste gedeelte is gebaseerd op keyword die je intypt en sales per dag + conversie ratio.
Niet zo zeer op persoonlijke voorkeur, dat doet amazon niet. daar is wel een apart stukje op de pagina voor, zeer minimaal.
dus als verkoper is het belangrijk dat je iedere dag zo kan zien op welke pagina je staat voor je product en keyword, dan weet je of je promoties zijn gelukt of niet etc..
 
Amazon denkt vreemd over relevantie in de zoekresultaten.

Amazon: "zoals zij denken dat de bezoeker het wil zien" (hun officiele uitleg)
Google: "het resultaat moet zo dicht mogelijk bij de zoekwoorden komen"

Bij beide heb ik vraagtekens. Hun algoritmes zijn top secret. Zij willen ook graag VEEL verdienen.
 
Ja klopt maar je kan namelijk PPC toepassen op amazon en zo krijg je inzicht in rankings etc.. zo leer je een beetje hoe je rankt met keywords en zo kan je erachter komen welke keywords het beste zijn hoeveel verkeer, clicks en sales die krijgen.

Nu alleen nog een tracking tool.
 
Amazon denkt vreemd over relevantie in de zoekresultaten.

Amazon: "zoals zij denken dat de bezoeker het wil zien" (hun officiele uitleg)
Google: "het resultaat moet zo dicht mogelijk bij de zoekwoorden komen"

Bij beide heb ik vraagtekens. Hun algoritmes zijn top secret. Zij willen ook graag VEEL verdienen.

Ook niet te veel overroepen zo complex is het nu ook niet

een grote lijst met urls (domain)

per domain een file met alle urls binnen de site

dan een directory met alle cache files van de site

dan een lijst met trefwoorden die zich zelf aanmaakt

en dan cache files per trefwoord


er is dan een robot die dan bepaald naar gelang de site als ze hoger komen in de lijst (bij een volgende editie zet ik dat mogelijk hier ook nog eens al het lief gevraagd wordt)



vervolg is er

jquery (om ander zoekrobots te benadelen) en zal elke site die niet gekend is kenbaar maken aan de leverancier.
en de ander nutteloze toeters en bellen .

had ik ooit geld gekregen van google had ik dit niet geplaats maar (als er nooit iets betaald is dan maak er maar doe ze gerust maar veel concurentie aan)
 
Laatst bewerkt:
zo complex is het nu ook niet
Haha, ik denk dat je wat moet inlezen in Google Penguin (op dit moment 4.0). Op zeker heb je niet een gouden ei hoor omdat het complexe Google algoritme bij niemand (behalve Google zelf dan) bekend is. Google geeft natuurlijk wel richtlijnen, een bekende daarvan is "uniqueness" (voeg je unieke informatie toe aan internet) waarmee een pagina of site hoog kan scoren. Er kunnen in het algoritme zwaartepunten liggen die niets met kernwoorden te maken hebben zoals: is je site mobile-friendly, heb je social media, is de laadtijd van de pagina kort, enzovoort.

Je verhaal over cache snap ik niet zo. Een cache is namelijk dynamisch. Bestanden komen en gaan afhankelijk van het aantal keer dat ze worden opgevraagd.

@gast0510
Ik denk dat je vraag niet beantwoord gaat worden :confused: lastige vraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan