Goed systeem voor gaming?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
CPU: AMD FX-8320
Moederbord: ASrock 970 pro 3 r2.0
GPU: XFX Radeon RX 480 RS 8GB
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: WD Purple WD20PURX 2TB
Voeding: EVGA SuperNOVA 750 G2
BehuizingAntec :GX300 Zwart
RAM: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Gaat deze build werken? Nog tips?
Is dit systeem 4K ready?
 
Het geheugen staat niet op de QVL vermeld, wat niet zeggen wil dat het niet werkt ..
Je zou vage foutmeldingen kúnnen krijgen (of gelijk al met opstarten..)

Deze word wel ondersteund, je moet er dan 2 van hebben : KVR1333D3N9H/8G en is helaas op lagere snelheid geklokt

EDIT: over de WD Purple HDD kan ik weinig zeggen, behalve dat het een ongebruikelijk keuze is, deze zou geschikter zijn voor beveiligingscamera installaties...
vraag naar SSD verwijderd ..
 
Laatst bewerkt:
Voor € 15 meer heb je een FX 8350, die hoger geklokt is, beter te overklokken is maar ook behoorlijk meer vermogen verstookt ( ongeveer 60 Watt ).
Of je dat er voor over hebt is aan jezelf.
De WD Purple WD20PURX 2TB is een 5400 Rpm schijf, wellicht niet de beste keuze...zou er 1 uit dit overzicht nemen, die draaien allemaal op minimaal 7200 Rpm.
Bijv. deze Black-versie, ook 2 Tb en is maar € 7 duurder maar beduidend sneller.
 
Mijn budget ligt ongeveer op 1000 euro.
De qvl lijst kende ik niet, ga er vanmiddag even naar kijken.
Is dit systeem klaar voor 4k? Kan ik er in 4k op gamen?
 
In ieder geval gta 5. Verder weet ik nog niet. En films wil ik ook kunnen kijken in 4k.
 
De videokaart ondersteunt in ieder geval 4K Cinema-resolutie .. dáár zal het niet aan liggen...
Heb je voorkeur voor AMD of zou je met een Intel ook uit de voeten kunnen?
 
Mijn budget ligt op 1000 euro. Wil er ook VMware op kunnen draaien met meerdere vms open dus die 8 cores zijn dan wel lekker. Heb liever Intel maar denk dat het niet in mijn budget past...
 
Ik denk dat je dan een ander AM3+ bord moet zoeken waar je nog verkrijgbare 8GB Ram latjes kan inprikken ..
 
Zie je eerste antwoord op je vraag ...
Verkrijgbaarheid van 8GB modules (voor jouw gekozen bord) is niet riant (eigenlijk nihil) ..
Daarbij, jouw gekozen modules staan niet op de QVL waarbij een foutloze werking niet gegarandeerd kan worden !!
(een foutloos werkend systeem is wat je tenslotte wél wilt..)
 
Laatst bewerkt:
Kan je een moederbord aanraden?
(In ongeveer dezelfde prijsklasse)
 
Laatst bewerkt:
AMD FX-9590 Black Edition
ASRock 970 Pro3 R2.0
MSI Geforce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU
Sandisk SSD Plus 120GB (OS)
Sandisk SSD Plus 480GB (Games en applicaties)
EVGA SuperNOVA 750 G2
Antec GX300 Zwart

Zal dit werken? Wil graag de nieuwste games kunnen spelen. (Mafia 3, Watchdogs 2, Battlefield 1, GTA 5 enz.)
Moet ik hier nog extra koelers aan toe voegen? Zo ja, welke raad u aan en waarom?
Dit zijn de specs zoals ik ze in gedachte had voor het begin, later wil ik een nieuwere betere videokaart (Als dat nodig is) en nog een schijf voor data opslag.
 
Laatst bewerkt:
Hoin dylan,
Nee dit gaat niet werken de Voeding is ondergeschikt voor het systeem de FX9000 series cpu's zijn enorme stroom eters
Verder heeft een FX9000 processor extra koeling nodig om de processor koel te houden (hij is out of de box overgeklocked)

Ik zou persoonlijk voor een i5 kabylake of toekomstige AMD Ryzen processor gaan echter komen deze cpu's pas Q1 van 2017 uit.
Beloofd echt een prijzen oorlog te worden dus wachten kan geen kwaad.
Als gaming het hoofd doel van het systeem is dan is het verstandig een videokaart met iets meer pit te kopen.
Denk aan een GTX1060 of RX480 deze kaartjes zijn echter wel wat duurder dus als het iets te duur is dan kun je beter 1 SSD kopen en het geld wat je overhoud besteden aan de videokaart.

Als je echt 4K wil kunnen gamen moet je naar een GTX1080 kijken

Voor de voeding zou ik een XFX500 of een 500watts a merk voeding kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog even wacht, je bent ten slotte al 4 maanden bezig, heb je weer nieuwere producten die weer wat sneller zijn voor hetzelfde bedrag.

En sommige games die je noemt zul je niet op high kunnen spelen, b.v.;
https://www.battlefield.com/nl-nl/games/battlefield-1/tech

Overigens kun je met dat budget ook een i5 systeem freubelen met een GTX1060.
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...839928]=1&product[946370]=1&product[735792]=1

Ben je wel in het bezit van een windows versie met key of alleen de key?
 
Bedankt voor de antwoorden. Dit systeem kan volgens tweakers gebouwd worden voor een kleine €900,-. Dat is ook ongeveer mijn budget (Max. 1000)
Ik had gekozen in deze build voor AMD omdat dit zo een 150 euro goedkoper blijkt te zijn.
Ik wacht waarschijnlijk nog even op de nieuwe technieken van het eerste kwartaal 2017.
Aan wat voor prijs moet ik denken bij die nieuwe Zen serie van AMD? (Ik zie prijzen van rond de 300 euro voor een 16-core?? Bron:http://www.pcadvisor.co.uk/new-product/pc-components/amd-zen-processor-release-date-price-specs-features-3643552/ Is dit realistisch?)

Windows licentie heb ik inderdaad al.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat enorm verschillen AMD en Intel maken processoren in verschillende prijs categorieën.
16 core processor zal wellicht het vlaggen schip zijn van de Ryzen cpu's die AMD uitbrengt volgend jaar.
Kans is redelijk groot dat ze ook een goedkopere variant uit gaan brengen die wat betaalbaarder is.
 
En wat heeft een 16 core cpu voor zin..?
Noem eens 1 game die gebruik maakt van 6 of meer cores..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan