Samsung tab3 verliest 12% op één nacht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb hier een Samsung tab3 van 3 jaar oud en wanneer deze om 22u 100% is opgeladen dan is deze om 8u30al gedaald tot 88%.
Kan ik hier iets aan doen ?
 
Lijkt onrealistisch weinig te zijn, amper 12% na 10,5 uur gebruik.
 
Nee nee, Ik heb hem om 22u uitgetrokken en ben er niet meer aan geweest tot vanmorgen 8u30.
 
Dat heb je niet vermeld. :)

Schakel je hem dan ook uit ?

57d5083ee0f24-tab.JPG
 
Nee, hij staat gewoon standby en wifi en bluetooth uit.
 
Ook op standby wordt er energie verbruikt.

Uitschakelen is de boodschap, tenzij je ook de gewoonte hebt om 's nachts de motor van je auto stationair te laten draaien op de oprit.
 
Mijn Android smartphone en andere tablet staan altijd standby en gebruiken dan enkele procentjes op een nacht.
 
Openstaande apps verbruiken ook energie, zelfs als ze niet gebruikt worden.

Je batterij is waarschijnlijk even oud als het toestel en bijgevolg niet meer zo fris. Een nieuwe originele batterij kost rond de €50, een zogenaamd compatibele batterij (niet origineel dus) kost zowat de helft van de prijs.

Zie filmpje tot tijdstip 1:20.

[video=youtube;9lDOWB6els0]https://www.youtube.com/watch?v=9lDOWB6els0[/video]
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het meer in de progs zit zoals spelletjes(is de tablet van de kids).
Bestaat er niets om hier een duidelijk overzicht van te krijgen wat en hoeveel deze verbruiken ?
 
Dag, Hoeveel een applicatie aan stroom verbruikt is een kwestie van verstand. Veel reken kracht vergt meer van de processor. Je zou GPS en Bluetooth uit kunnen zetten alsmede schermrotatie. De meeste apps willen iedere dag updaten en meldingen weergeven, dat is op de achtergrond actief en kan je meestal uitschakelen.

Ik heb mij er zelf ook over verbaasd dat de Tab 3 zo veel verbruikt in slaapstand, eigenlijk is helemaal uit zetten de enige optie. Wanneer de getallen bij een tablet die volledig is uitgezet wél kloppen, dan is er niets aan de hand met de batterij. Zelf heb ik slechte ervaringen met het aan de lader laten. Sommige Apps doen de Tablet namelijk ontwaken en dan wordt de lader heel erg heet.

Een verstandig gebruik van veel lithium cellen in telefoons en Tablets is: laat de spanning op ongeveer 74 procent en laadt de batterij af en toe tot 100 procent maar leg deze niet ongebruikt weg wanneer die volledig geladen is.
 
Uitschakelen dus en eventueel een nieuwe batterij (laten) plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan