Vraag over o.a. de Fabrieksinstellingen van Huawei G750-U10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal.

Telkens krijg ik protest van m'n Smartphone Huawei Ascend G750-U10, Android 4.2.2

De foutmelding zegt dan dat de SD-Card ontkoppeld moet worden Ja of Nee

De laatste tijd wordt het echt vervelend, de melding komt ongeveer om het kwartier.

Ik denk dat de SD-Card op de een of andere manier beschadigd is. (Een 64Gb SD-kaart, slechts 8Gb in gebruik)

Nu heb ik alle Data van de CD-Card afgehaald, omdat Hisuite (het Huawei-Programma om de SD Card in te richten) aldoor in de fout gaat en daardoor niet goed opstart, contactmaakt met m'n telefoon via de USB kabel enz.

Ik ben het zo langzamerhand goed zat.

Belangrijk
Als ik terugga naar de Fabrieksinstellingen, ben ik dan ook al m'n Contacten kwijt?

Want ik ben mijn contacten natuurlijk liever niet kwijt, veel werk om ze weer in te voeren

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Ja, maar daar zit nu juist op dit moment het probleem.

Ik werk al jaren met het programma HiSuite, ik maak ook Backups enz.

Er is zojuist een update geweest, en ik (mijn USB-kabel) krijgt op geen manier een constante verbinding, hoogstens enige seconden.

Dus een backup maken of terugzetten is er nu niet bij.

(Ik heb nog een tweede probleem, dat waarschijnlijk mijn SD-kaartje niet meer goed is. Ik krijg telkens foutmeldingen (morgen ga ik een nieuw kaartje installeren))

MVG
Dukkel
 
Hallo jan. Nog wat tips verder in aanvulling op edmoor.

Misschien is het ook beter om even naar de shop (waar je dat ding gekocht hebt) te gaan in Volendam. Laat die gasten even voor je kijken v.w.b. die SD card.

Die gasten zijn ook wel bereid om je contacten even over te zetten als je ze lief aankijkt. :D

Misschien zelfs is de SD card nog goed omdat die kabel misschien een breuk heeft. Dan werkt het een en ander niet. Zou dat kunnen. ?

En die USB kabel enkele seconden is ook niet lekker. Neem die kabel mee, misschien zit daar een breukje in.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Een andere bewerking, namelijk Bestandbeheer toestel (MTP) (waarmee je Foto of Muziek bestanden van je computer op de SD kaart van de Smartphone kunt zetten, werkt wel met dezelfde kabel

Dus in de kabel zit geen breuk o.i.d. M.a.w. ik denk alsgevolg van een zeer recente Update van het HiSuite programma werkt het gedeelte PC Suite (HiSuite) zeer gebrekkig.

Die update, wordt sinds Vrijdag automatisch uitgevoerd, meteen als je de HiSuite download en ingestalleerd hebt. (Die update 4.5.6.300.2016/06/15 is niet te verhinderen z'n werk te doen.)

Ook een gevolg van de Update is deze melding

2016-09-11.png2016-09-11.png

Eerder dacht ik dat dit software-probleem wel op te lossen zou zijn met het uitvoeren van de Fabrieksinstallatie, maar daar ben ik nu wel op terug gekomen.

Maar ik ga morgen in de loop van de middag wel naar de PhoneHouse in Volednam, misschien weten zijn nog raad.

Bedankt Edmoor en Manamana

Ik meld me wel weer.

MVG
Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mensen,

Mijn probleem met het programma HiSuite (van Huawei) is voorbij.
Alle oude Hisuite bestand verwijderd, opnieuw opgestarta, Hisuite gedownload en opnieuw geinstalleerd.

Blijft:
Het probleem met het CD-Kaartje (64Gb, waarvan slechts 3Gb in gebruik is)

De precieze foutmelding is:
Wilt U de Standaard opslagplaats wijzigen? Annuleren / Ja

Verders wordt er op de fout niet ingegaan.

Hebben jullie een idee?

MVG
Dukkel
 
SD kaartje ;)
Als de standaard opslag ingesteld staat op het SD kaartje zal deze inderdaad niet bruikbaar zijn en vraagt de telefoon dus een andere locatie te kiezen.
 
Hallo Edmoor,

Ja, dat ga ik gelijk nakijken, en mogelijk herstellen.

Maar ik ben nu nog even bezig met een kopieetje te trekken van de SD-Kaart. Voor je weet maar nooit.

MVG
Jan
 
SD kaartje ;)
Als de standaard opslag ingesteld staat op het SD kaartje zal deze inderdaad niet bruikbaar zijn en vraagt de telefoon dus een andere locatie te kiezen.

Hallo Edmoor,
Je had weer eens helemaal gelijk. Je bent een genie.
Na verstelling, was die hinderlijke herinnering i.d.d. over.

Maar ik heb hierover nog een vraagje.
Zo meteen komt met de Post m'n nieuwe SD kaartje aan.
Dan moet ik alle data die op het huidige kaartje staat kopieen naar het nieuwe kaartje.
Is het dan nog van belang waarop de standaard opslag ingesteld staat?

MVG
Jan
 
Als je het nieuwe kaartje hebt geplaatst zou ik de standaard opslag weer wijzigen naar het SD kaartje. Je maakt dan gebruik van de ruimte die het kaartje biedt en het is eenvoudig te kopiëren.
 
Hallo Edmoor,

Ik heb mijn instellingen weer naar de standaard opslagplaats te weten het SD- kaartje gewijzigd.

Ik heb het idee dat de data-overdracht momenteel sneller gaat als voorheen.

De App's kunnen worden opgeslagen op het interne geheugen van de Telefoon, maar ook op de SD.

Na de installatie van het nieuwe SD-kaartje had ik in eerste instantie alles opgeslagen op het SD-kaartje.

Maar toen bleken een paar App's niet te weken: o.a. Foto's van Google en Messenger (ze konden geen toegang krijgen tot het Internet)

Maar na deze twee App's weer in het Interne geheugen te hebben geplaatst werkten ze probleemloos.

Nu heb ik nog een vraag:
Waar kun je het beste App's opslaan
1) het interne geheugen van de telefoon (met als gevolg de geheugenplaats kleiner maken)
2) op het SD-kaartje

Met vriendelijke groet
Jan
 
Ik weet eerlijk gezegd niet zoveel van telefoons maar ik denk dat je in eerste instantie het beste alles kan opslaan op het SD kaartje om de interne opslag zo min mogelijk te belasten. Het ligt kennelijk aan de app of deze daar blij mee is, zoals je al hebt ondervonden, en dan kan je een dergelijke app altijd nog naar de interne opslag verplaatsen.
 
Hallo Jan daar heeft edmoor gelijk in.

Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart).
Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app).
Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.
 
Ik weet eerlijk gezegd niet zoveel van telefoons maar ik denk dat je in eerste instantie het beste alles kan opslaan op het SD kaartje om de interne opslag zo min mogelijk te belasten. Het ligt kennelijk aan de app of deze daar blij mee is, zoals je al hebt ondervonden, en dan kan je een dergelijke app altijd nog naar de interne opslag verplaatsen.

Hallo Edmoor,
Met de werkwijze die jij beschrijf was ik al mee begonnen. Het vreemde is dat de App Foto's (van Google) ondanks dat ik hem gisteren terug had gezet naar Intern geheugen(en gecontroleerd)
Vanmorgen gewoon weer op de SD-card stond !!! En belangrijk, nog werkte ook
Mvg
Jan
 
Hallo Jan daar heeft edmoor gelijk in.

Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart).
Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app).
Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.

Hallo manamana
Zoals ik Edmoor als schrref, Een App te weten Foto's (van Google) had ik gisteren na het installeren van een nieuw SD-kaartje, op de SD-kaard neer gezet.
Bij controle naar de werking, bleek dus dat die App niet werkte. (oop niet na enige tijd)
Vervolgens heb ik die App. verplaatst naar het Interne Geheugen, waar hij dan ook uit de kunst werkte.
Alleen, vanmorgen toen ik nog andere App's op hun werking controleerde, bleek de App Foto's (van Google) toch weer op het SD-kaartje te staan. Is dus voor mij onverklaarbaar
Bijkomstig: Ondanks dat hij op het SD-kaartje staat, werkt hij nu wel.
Langszamerhand ga ik stuk voor stuk, die grotere App's toch weer op het SD-Kaartje zetten, om dus het Interne geheugen letterlijk meer de ruimte te geven.
Ik heb trouwens het idee, dat de hele telefoon me dit SD-kaartje beter werkt als hiervoor met dat vorige SD-kaartje.
Met vriendelijke groet
Jan
 
Misschien dat je nu een zgn. Klasse 10 kaartje hebt en hiervoor niet?
Die zijn namelijk sneller.
 
Hallo Edmoor

Ja, ik heb nu een Premier Pro microSD 32Gb, (UHS-I U3 Class 10, incl. adapter

Zover ik weet een van de allersnelste met zo'n aparte klein geheugenkaartje

Lezen 95Mb/s, Schrijven (wordt niet vermeld)

Oh ja, ik heb nu alle App's op het SD kaartje gezet, maar ik was genoodzaakt om Messenger weer terug in het Interne Geheugen te plaatsen
Omdat deze App constant zonder WiFi signaal bleek te zitten.

Met vriendelijke groet
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan