Hoe kan ik volledige kleine websites opslaan op een stick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Frank vaak is het zo.
Kies bij het digitaal opslaan van een webpagina niet de vorm van een HTML-bestand want dan moet er ook een map gemaakt worden voor alle afbeeldingen.
Soms zijn er nog scripts of bewegende objecten. Dat alles maakt het lastig als je die pagina offline wilt bekijken.
En ook kopiëren naar een USB-stick gaat niet, omdat dan de naamgeving van al die bij elkaar horende bestanden niet meer klopt.
Opslaan als webarchief. Veel handiger is het om de webpagina op te slaan als een webarchief, een enkel bestand van het type .mht.
 
Dank u
Vanuit waar doe ik dat met Chrome of gaat het beter met fire fox
En wat als ik men pc formateer ?
Ik wil ook als de persoon de website verwijderd nog de website behouden als bewijs materiaal tegen een oplichter
 
Dank u
Vanuit waar doe ik dat met Chrome of gaat het beter met fire fox
En wat als ik men pc formateer ?
Ik wil ook als de persoon de website verwijderd nog de website behouden als bewijs materiaal tegen een oplichter

Hoe bedoel je als ik men PC formatteer.?
Ik zou je PC zeker niet formatteren onder C want dan ben je alles kwijt en staat er nul op je computer en c schijf.

En chrome of FF maakt niet uit.

Extra tip:

Klik in de te bewaren webpagina op >> Opslaan als (menu Bestand of keuzeknop Pagina). Geef de webpagina in het venster Opslaan als >> in het vak Bestandsnaam een eigen naam of accepteer de voorgestelde naam (de titel van de webpagina). Selecteer in vak Opslaan als >> type: Webarchief, enkel bestand (*.mht). Kies eventueel nog een locatie in vak Opslaan in (zie Tip hieronder) waar je het webbestand wilt bewaren.

Het webbestand dat je op deze manier maakt, is een soort archief waarin alles - dus ook de afbeeldingen en scripts, geluid en bewegende inhoud - is opgeslagen. Je kunt het (off- en online) openen door dubbel te klikken op het pictogram en het wordt getoond in je browser. En het bestand verplaatsen - bijvoorbeeld naar de USB-stick of een andere locatie - of hernoemen is geen probleem! Je kunt het zelfs openen in je tekstverwerker, al ziet het er dan wat anders uit. Probeer het maar eens allemaal.
Extra tip: Maak een map op uw bureaublad of harde schijf waarin je dergelijke webarchief bestanden kunt bewaren. En maak een backup van het geen je deed en van het geen ik je net vertelde als je het echt belangrijk voor je is.
 
Laatst bewerkt:
En als aanvulling. Als "bewijs" gaat dit je niet helpen, want een rechter zal oordelen dat je die bestanden natuurlijk ook zelf hebt kunnen aanpassen. Dan zul je toch op zn minst een paar getuigen (advocaat/notaris of andere onafhankelijke personen) naar die moeten laten kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan