Access DB vraag save as

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb een Access DB op Google Drive.
Soms gebeurt het bij openen dat er wordt gevraagd en kopie te maken. Bij achteraf openen is er niets aan de hand. Komt dit doordat op dat moment de DB wordt gesynchroniseerd?
Gisteren was het me ook onmogelijk de DB uit Google Drive te verwijderen en/of te vervangen door een backup die op mijn USB stick stond, telkens met de melding dat ik geen rechten had (ik ben de eigenaar van die DB).
 
Access gaat heel slecht om met Cloud drives; ik raad je aan om daar niet vanuit te werken. Zet de db altijd lokaal, dan heb je geen problemen. En kopieer de db na afloop dan terug naar de Cloud drive. OneDrive gaat overigens wel goed; daar heb ik zelden of nooit problemen mee (gehad).
 
Ik denk dat ik ze idd lokaal ga zetten en regelmatig kopiëren. In het begin had ik de indruk dat het prima functioneerde, maar nu deze problemen.
Ik neem aan dat als ik ze telkens naar een gedeelde MAP kopieer het volstaat anderen rechten op de MAP te geven en dat daarmee de inhoud ook gedeeld is?

Maar met OneDrive had ik zeer veel problemen. Synchronisatie lukte niet goed. En erger: er werden alsmaar zonder verwittigen kopieën van de DB gemaakt. Als ik dan in Access een gepind bestand opende was dat een oude versie, nieuwe gegevens waren bewaard in de kopie. Dus veel risico's op fouten.

De voorzitter van onze club wil nu de ledengegevens online laten invullen via Caspio. Ervaring daarmee? Maar zelf ben ik niet geneigd daar mee te werken (behalve import van de tabellen), want tenzij ik me vergis kan je geen code in o.a. de formulieren gebruiken. (En ik verkies ook wat meer ervaring op te doen in Access dan iets te gebruiken wat weinig bekend is :) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan