Pc start automatisch meerdere malen bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

linders007

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Berichten
81
Als ik mijn PC aanzet start hij meerdere malen op en zo nu en dan blijft hij hangen met alle ventilatoren in hoge stand . Als ik dan de voeding van de PC snel schakel start hij door. Hierna heeft hij strepen in beeld totdat windows is gestart(W7) . En als windows loopt is er niets meet aan de hand.
Kan dit het moederbord zijn?
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Moederbord - ATX - LGA1155
Socket - Z68 - USB 3.0, FireWire

Met vriendelijke groeten

P.Linders
 
Eén vraag, meerdere fora ...
1.gif


https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1719113
 
Klopt heb die op tweakers geprobeerd te wissen maar dat lukte niet . En hier ben ik meerdere keren goed geholpen . Vandaar dat ik die hier heb gepost. En als iklap meer mensen bereik kan mijn probleem ook sneller opgelost worden maar dat terzijde.
 
Soms starten computers niet op omdat de CPU fan niet draait. Vanwege het moment dat alle ventilatoren hard draaien, volgens mij is dat normaal maar een seconde en kort na het opstarten. Controleer daarom eens of de CPU fan wel begint met draaien. Mogelijk staat de ventilator weer even stil voordat Windows is opgestart.

Wanneer dit het niet is dan willen we graag weten welke voeding u heeft en welk wattage op de zijkant vermeldt staat. Bij een goedkope merkloze voeding is een upgrade naar een 80+ of 82+, efficiënte, voeding een energiebesparing.

Verder een paar geheugens omwisselen misschien, anders beginnen met apparaten uit te bouwen tot het probleem verholpen is.

Het batterijtje moet goed zijn, anders kan er wel van alles gebeuren bij het opstarten. Na controleren of vervangen van de 3 Volt batterij, de BIOS instellingen eerst op standaard waarden zetten en opslaan.
 
dit is het systeem:


Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket - L3 8


Corsair Gaming Series GS700 - Voeding ( intern ) -
ATX12V 2.3/ EPS12V - 90-264 V wisselstroom V - 700 Watt
- actieve PFC - Europ

ASUS EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 - Grafische adapter -
Radeon HD 6970 - PCI Express 2.1 x16 - 2 GB GDDR5 -
DVI, HDMI, DisplayPort

405088 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Moederbord - ATX - LGA1155
Socket - Z68 - USB 3.0, FireWire - Gigabit Ethernet -
 
Al eens in de Windows logboeken ( event viewer ) gekeken of er meldingen zijn op het tijdstip van opstarten als dit gebeurd..?
Kan best zo zijn dat 1 van de spanningsrails moeite heeft om het juiste vermogen te leveren.
Kijk eens in de BIOS ( onder de tab Hardware-monitor / Pc Health o.i.d. ) naar de waarden van de 3,3V, 5V en 12V rails, noteer die en vermeld ze even hier..?
 
Het aan en uit knopje van de computer blijft toch niet hangen? Dit kabeltje gaat naar twee pennetjes die je zelf ook (voorzichtig) even kan kortsluiten. In de handleiding staat welke.
Heeft u bij instellingen de grafische kaart overgeklokt? Dan de standaard instellingen gebruiken.
Zijn alle stroom stekkertjes op het moederbord en die van de grafische kaart aangesloten?
Omdat het een grote kaart is: zit deze goed passend in het slot en trekt het geen kabels los?
Staat in de BIOS het PCI slot als eerste te initialiseren aangegeven of on-board chipset?
Ik zou na het lezen van alle advies een andere grafische kaart proberen.
Die van u verbruikt 361 Watt. Alleen in Cross Fire, dus twee samen zou een zwaardere voeding vereisen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan