Videokaart voor mijn 4K Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Berichten
35
Beste forumleden,

Vandaag is mijn Philips BDM4065UC Monitor binnengekomen.

Ik heb hem aan mijn pc aangesloten maar de vernieuwingsfrequentie is duidelijk geen 60 Hz.
Wanneer ik naar de eigenschappen van mijn beeldscherm ga zie ik 24 hz, dit kan ik echter niet veranderen.
Mijn huidige grafische kaart is de ASUS R5 230 Series.

Mijn vraag is of het nodig is om een nieuwe videokaart aan te schaffen die geschikt is voor mijn type scherm.
Ik moet erbij zeggen dat ik mijn PC niet gebruik om te gamen maar voor muziekproductie, ik wil daarom ook geen kapitaal uitgeven aan een grafische kaart aangezien ik hem niet voor gaming zal gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

Gr Jeroen
 
Het is grotendeels afhankelijk van de uitgang en de manier van aansluiten. voor 60Hz 4k heb je HDMI2+ of Display port 1.2a of hoger nodig.

Hoe is de monitor aangesloten en indien HDMI, is de kabel ook high speed certified?
 
Hey Wampier,

op mijn HDMI kabel (geleverd bij de monitor) staat High speed with ethernet, dus neem aan dat de kabel wel geschikt is aangezien deze ook bij de monitor is geleverd!
 
Deze R5 230 heeft geen HDMI2+ en ondersteund een resolutie: DVI Max Resolution : 2560x1600
 
Deze R5 230 heeft geen HDMI2+ en ondersteund een resolutie: DVI Max Resolution : 2560x1600

Oke, duidelijk
Mijn videokaart trekt het dus niet..
Welke videokaart zou deze resolutie (60p) wel aankunnen.
Ik nogmaals, ik gebruik de pc niet voor gaming dus een top notch kaart is wellicht niet nodig.
 
De goedkoopste videokaart die volledig compatible is met de laatste standaard is de radeon RX460 voor 120 euro (HDMI 2b en DP 1.4).

De goedkoopste kaart die 4k aan kan sturen is zo'n 80 euro. Je gaat dan echter ook weer een generatie terug. Mocht je upgraden zou ik persoonlijk ook voor een display-port aansluiting in plaats van HDMI gaan. Heb ik persoonlijk veel betere ervaring mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan