Foto's van iPhoto naar Foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Berichten
82
Hallo allemaal,

Op de macbook van mijn moeder wordt nu gewerkt met 2 bibliotheken in iPhoto en Foto's. Destijds heb ik de bibliotheek van iPhoto naar Foto's omgezet en dit ging allemaal goed. Nu heeft m'n moeder alleen een deel van haar nieuwe foto's in iPhoto geupload, en een ander deel in Foto's. Nu wil ik deze laatste foto's van iPhoto overzetten naar Foto's, maar dit kan ik alleen als ik de hele bibliotheek overzet. Wanneer ik dat doe ben ik bang dat vervolgens de nieuwe foto's die alleen in Foto's zijn geupload verdwijnen, of dat alle oude foto's er dubbel in komen te staan.
Weet iemand een handige manier om dit over te zetten?
Alvast bedankt!


Groeten, Willem
 
Hallo Wilmpie. Ik weet niet of het er veel zijn. Maar je zou die Iphone foto's die weg moeten naar foto, op een stick kunnen zetten, kopieren en plakken met windows heet dat.

Maar met een Mac zal dat anders zijn, dat weet je zelf wel.

Vervolgens die stick in de mac duwen als dat kan. :confused: weet ik niet. En dan die Ipone foto's kopieren en plakken naar foto. Of kopieren o.i.d.

Misschien nog handiger om alles even naar dropbox te kopieren en dan naar foto zetten.

Misschien ook handig om We transfer te gebruiken. We transfer moet je geloof ik binnen 8 dagen doen anders is alles weg. Je ziet er zijn nogal wat mogelijkheden. Laat maar weten he.

Dit zijn zomaar wat ideeen. En er zullen nog wel meer helpers jou helpen.;) Succes

https://www.wetransfer.com/ pak de free versie en vul je mailadres in. Let op max. 2 gig.
 
Laatst bewerkt:
@wilmpie,

Beetje een late reactie maar misschien heb je er nog wat aan. Gewoon rechtsklikken op het oude iPhoto bestand. Kiezen voor (Toon pakketinhoud). In het geopende iPhoto bestand zie je de map (Originals) staan en hier staan de mappen in met foto's, netjes gesorteerd op jaartal. Vanuit de mappen kun je dan de foto's kiezen die je wil bewaren. Deze foto's sleur en pleur je gewoon naar Photo's als deze open staat op de Mac.

Groet,

Rappie
 
Laatst bewerkt:
Er is een functie waarmee je je oude iPhoto-bibliotheek kan importeren naar je nieuwe Foto's-bibliotheek. Dit wordt gevraagd op het moment dat je Foto's voor het eerst opent, wellicht is dit per ongeluk weggedrukt. Ik neem aan dat deze optie hierna ook nog te vinden is. Laat even horen of het gewerkt heeft en/of je al een oplossing hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan