Melding van HitmanPro bij inloggen (BadUSB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Hallo Allemaal

Ik krijg sinds kort een melding van mijn anti-virus/malware programma Hitmanpro bij het opstarten van mijn PC. Als ik wil inloggen geeft hij aan dat er een HID keyboard aangesloten wil worden en of ik dat wil blokkeren (bij details staat dat het gaat om BadUSB).

Als het goed is gaat het hier om een virus toch? Ik kan het via hitmanpro gewoon blokkeren maar ik krijg wel de melding elke keer als ik de pc opstart. Hoe kom ik hier vanaf?
 
Hallo. Die USB doet zich voor als een toetsenbord. Kijk eens even bij apparaat beheer. Staat daar een geel uitroepteken of zoiets. Bij opslagcontrolers.

apparaatbeheer.PNG
 
Laatst bewerkt:
Bij opslagcontroleurs staat hetzelfde als bij jou, met nog één extra van MagicISO (een programma wat ik ooit wel eens geïnstalleerd heb, dus dat klopt wel)
 
Niemand een idee?

Bij specificaties staat overigens wel wat informatie waaronder iets van een itemcode wat "PID_C232" bevat, als ik daar op google kom ik wat logitech dingen tegen. Is het mogelijk dat het mijn nieuwe headset is? (is van logitech).


Enige vreemde zou dan zijn dat ik die melding ook krijg wanneer hij niet in de usb poort zit, en hij ook gewoon werkt als ik hem via hitmanpro blokkeer

Hier is overigens een foto van de melding (screenshot werkt nog niet voor het inloggen):

s3k4zd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan