USB stick maakt geen contact meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen

mijn USB-stick is er mee gestopt. Hij ziet er nog onbeschadigd uit en ik hoop dat de bestanden er nog opstaan, maar hij maakt geen contact meer met de PC. Verschillende USB-ingangen geprobeerd op verschillende PC's. Niets.

Diverse USB-bestanden-herstel-programma's gerund, maar dat werkt natuurlijk niet, want ze herkennen de hele USB stick niet.

Weet iemand een mooie truc en/of kan iemand voor mij de USB stick "rippen"?

Hoopvolle groeten,
Thomas
 
@manamana: de stick wordt op geen enkele computer herkend, staat duidelijk in de startposting.

@vragensteller: hopelijk is de controller kapot op de stick, dus dat het flashgeheugen nog goed is.
Er zijn bedrijven die daar wat mee kunnen, en anders zul je zelf een transplantatie moeten proberen van het flashgeheugen naar een identieke usb stick


Tijs.
 
Hallo

Veel voorkomende mogelijke fouten , door het nodige trek/sleur en smijtwerk.

Van het printplaatje losgescheurde u.s.b. connectoren.

Defekte kristallen/resonators door het vallen , waardoor de controller niet meer werkt.

Beveiligingsweerstanden (voedingsspanning stick ) , die gesneuveld zijn ... uiteraard s.m.d. , en laagohmig.

Al het bovenstaande , zou een lokale hobbyist , met een beetje ervaring voor u kunnen doen....


In extremis leest men de data direkt van het geheugen uit , na desoldering en reiniging kontaktpunten (data/adreslijnen).

https://www.youtube.com/watch?v=sDZZrVLVeVU

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest iets aan deze info.

Peter
 
Ja, beste mensen.
Ik kan niets met de USB doen als hij nergens contact maakt.
Het is hetzelfde alsof hij er niet eens in zit.

Ik ben een en al oors voor mensen die kunnen solderen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan