pdf één pagina splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Je wilt een webpagina opslaan en dat lukt niet. Dan gebruik ik FastStone Capture en de functie Capture scrolling window. Dan kies ik opslaan als pdf. Dan slaat die alles in één pagina op. Maar hoe print je dan die pagina. Want soms is bestaat die wel uit '3 pagina's' A4, maar het is maar één pagina.

Ik heb geprobeerd met 'splitsen software' maar dan zegt die 'kan niet, want het is maar één pagina'.

Hoe kan ik dat oplossen bij het printen? Of is er software die het mogelijk maakt elke webpagina op te slaan?
 
@Senso : ik begrijp het probleem niet helemaal geloof ik.
Als je na 1 pagina van de website stopt met scrollen en capturen en je plakt die selectie (bijv.) in Word en vervolgens 'hengst' je op de ctrl-enter, dan maakt Word een nieuwe pagina aan. Vervolgens plak je daar een tweede gedeelte van de website enz. uiteindelijk kies je in Word voor 'oplsaan als' .pdf en voilá.
Waar maak ik de denkfout?
 
Dan die pdf printen en bij de print-opties kiezen voor welke pagina er geprint moet worden.
Dat kan toch denk ik met elke PDF-reader die ook kan printen?
Kiezen welke pagina geprint moet worden? Er is maar één pagina en die heeft het formaat van 2 of 3 A4. Dus kies je passend maken heb je alles op één pagina maar denk jij dat je dan nog iets lezen kunt? Dus dat kan niet.

Als je na 1 pagina van de website stopt met scrollen en capturen en je plakt die selectie (bijv.) in Word en vervolgens 'hengst' je op de ctrl-enter, dan maakt Word een nieuwe pagina aan. Vervolgens plak je daar een tweede gedeelte van de website enz. uiteindelijk kies je in Word voor 'oplsaan als' .pdf en voilá.
Waar maak ik de denkfout?
Je kunt niet stoppen met scrollen immers het programma legt die hele webpagina vast in één pdf-bestand/pagina. Ik zal eens kijken of ik de webpagina kan kopiëren en dan opslaan als Word-bestand of pdf.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar da's toch niet verkeerd? Hetgeen jij op je monitor ziet, past toch (altijd) op een A4tje, of bedoel je dat die ook niet in beeld zijnde webtekst 'meepakt'?

Print Screen maken (meerdere) is natuurlijk ook een optie (minder 'elegant', maar toch)
In Word opslaan als .pdf is mogelijk vanaf Office (even uit mijn hoofd :) 2013.
 
Laatst bewerkt:
Word is geen succes. Deze pagina en dan ingevuld beslaat die ongeveer 3 A4 wilde ik graag opslaan en dat ik die dan uit kan printen op meerdere pagina's. Ik gebruik IE en Firefox.
 
Ehh, zie bijlage....? Simpel 2x prt-scr, in Word aan elkaar geplakt en vervolgens als .pdf bewaard? Wat snap ik niet?

Ik kon omwille van de omvang, de .pdf niet bijvoegen (ruim 276 kb) en daarom maar een plaatje ervan gemaakt.

Presentatie1.jpg

Als ik de gegevens zou invullen, dan wordt de pagina idd. langer, maar dan maak je toch meer prt-screens?

Ik mis denk ik iets, want ik 'zie' het probleem niet (meer)?
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed, daar heb ik niet aan gedacht. In feit is dat 'Scrolling Window' één grote printscreen. Ik heb die pdf omgezet in een Word-bestand en dan blijft het één pagina. Je mist niets, het probleem is dat ik dacht dat het simpeler en sneller kon. Immers printscreen en plakken is toch weer omslachtiger. Ik zal het proberen.
 
Dáár zijn we het helemaal over eens (dat het omslachtig is), maar kun je niet op het w w w zoeken naar software die een enkel 'beeldschermtekstje' 'captured'? Dan kun je dat in Word plakken en vervolgens de volgende pagina's.

Geen idee hoe 'handig' je met Word bent, maar je moet na het plakken van een prt-screen wel het 'plaatje' selecteren (een rechtse muisklik en daarna 'tekstterugloop') en vervolgens kiezen voor 'contour' want anders krijg je ze never netjes aan elkaar geplakt.
 
Laatst bewerkt:
Vervelend dat je steeds meer webpagina's niet kunt vastleggen met de 'normale' Opslaan als..., maar de reden is wel duidelijk. Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan