virus in quarantaine kluis, maar dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Avast heeft een virus/trojan gedetecteerd en in de quarantaine kluis geïsoleerd. Ik heb vervolgens een totale Avast scan gedaan en die vond niets meer. In de kluis zit nu wel dat virus en ik zie geen optie om die kluis te 'legen'. Kun je dat gewoon laten zitten? Het is een laptop met W8.1.
 
Dag, ja deze optie is er wel. Je zou alles moeten kunnen wanneer je in het AVast menu via het systeemvak "Viruskluis" kiest en dan rechts klikt op het bestand dat je wilt herstellen, kopiëren of voorgoed verwijderen.
 
U kunt hem ook gewoon in de kluis laten zitten. Dan is ie ook onschadelijk.
 
U kunt hem ook gewoon in de kluis laten zitten. Dan is ie ook onschadelijk.

Dat is zo. Met de virus kluis kan je altijd nog zien welke bestanden werden gevonden als zijnde riskant of gevaarlijk. Zelf leeg ik hem ook niet. Misschien om gebruik sporen te wissen. Het zijn wel eens bestanden met compromitterende namen.
 
Gewoon laten staan en het is nog maar de vraag of verwijderen/wissen ook inderdaad feitelijk verwijderen of wissen is. Meestal is het alleen 'uit de geschiedenis' verwijderen. Je kunt mooi zien waarvan die bedreigingen afkomstig zijn, zo zie ik van freemakervideoconverter, setupimgburn, gemistdownloader, bestsync, Backdoor.Trojan, Trojan Maljava, kan via e-mail of downloads ontstaan.
 
Dank voor de reacties. Ik was VMWare player (alternatief voor Virtualbox) aan het installeren vanaf de officiële site en halverwege de download kreeg ik de melding dat Avast een virus/trojan had geblokkeerd. De download liep verder gewoon door en ik kon VMWare ook normaal via dubbelklikken installeren. Daarna heb ik voor de zekerheid een diepe scan gedaan en daar kwam niets uit. Later heb ik VMWare weer via Programma's en Bestanden verwijderd omdat ik Linux Mint er niet werkend op kreeg vanwege verkeerde kernel o.i.d. De download van VCMWare player zit overigens nog steeds in mijn map Downloads. Ik had de naam van het virus hier willen vermelden, maar ik kan nergens in Avast vinden hoe ik de kluis(inhoud) zichtbaar maak.
 
Dat zit ook niet in Avast maar de virus kluis kan je openen wanneer je rechts klikt op het icoontje in het systeemvak en dan in het context menu Viruskluis kiest.

Niet alle iconen hoeven in het systeemvak te staan. Voor uitleg lees deze pagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan