Beeld op tv ingezoomd bij aansluiting laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikzak1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2016
Berichten
3
Hoihoi,

Mijn vraag, ik heb mijn televisie sinds kort op mijn kamer staan en wil daar mijn laptop op aansluiten voor series en dergelijke (HDMI). Echter als ik mijn laptop aansluit zoomt dit beeld net iets te ver in waardoor ik mijn home knop van windows 10 bijv. niet kan zien. Alsof de televisie net 2 cm aan de randen te klein is.

Het is een HD Ready televisie van LG en ik heb windows 10 op mijn laptop staan.

Ik heb al geprobeerd bij intel instellingen te rommelen dit heeft geen invloed op het tv scherm en ook bij de televisie instellingen werkt ook niet. Het lijkt wel alsof ik vrij weinig kan aanpassen bij zowel intel instellingen als bij de televisie.
 
HD Ready betekent 1280 x 720 dus je zult de resolutie waarschijnlijk moeten bijstellen in de beeldscherm-eigenschappen van je laptop want die zal waarschijnlijk op 1920 x 1080 staan..?
 
Klopt ik had hem op 1920 x 1080 staan, nu staat ie op 1280 / 720. Verticaal helpt dit al iets maar nog steeds niet helemaal. En horizontaal lijkt het erger te worden...
 
In het menu van de tv de functie "overscan" uitzetten..
Moet je even in de handleiding van de tv kijken, verschillende merken noemen het verschillend en het is in het menu vaak niet makkelijk te vinden, meestal zit het ergens onder een afdeling "Geavanceerd" verstopt.
 
Misschien dat hier iets bij staat waar je iets mee kunt..?
Zaak is meestal de tv zo "kaal" mogelijk in te stellen, anders gezegd, zet de beeld-verbeterings functies eens uit en kijk wat dat oplevert..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan