Hulp gevraagd voor aanmaak smoelenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Berichten
4
Van een groot aantal leden heb ik foto's die ik in een "smoelenboek" wil onderbrengen.
Ik had gedacht de foto's met daaronder de naam van de persoon in een tabel onder te brengen, waar per bladzijde X rijen en Y kolommen staan.

Dit kan natuurlijk met copy en paste, maar omdat er steeds mutaties zijn in het ledenbestand, zou ik de foto's met namen vanuit een foto bestand alphabetisch door Word willen laten invoegen in de tabel.
Daarbij is de naam van de betreffende persoon de naam waaronder de foto is opgeslagen, dus als "Jansen, Jan.JPG".
Bij iedere mutatie van leden zou dan eenvoudig het Smoelenboek kunnen worden ge-update.
Is dit mogelijk?

Hans
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Met dat soort antwoorden als van Rogers gaat een draadje al snel naar de 50 berichtjes, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, nog afgezien van de indruk die het afgeeft. Maat je zult er een hoop voor moeten programmeren, vrees ik. En dan nog: je wilt het smoelenboek alfabetisch hebben, en dat betekent eigenlijk dat je elke keer opnieuw begint met het document. Dus wat jij 'updaten' noemt is eigenlijk onmogelijk. Maar ik heb wel een macro liggen die bijna doet wat jij wilt, dus ik zal hem eens opzoeken.
 
Sorry hoor. Ik had die smiley weg moeten laten.

Ik gaf gewoon antwoord op de vraag. Had toch ook kunnen zijn dat Hans daarna zelfstandig verder op zoek was gegaan naar de oplossing. Tenslotte is dat het idee achter deze site.
 
Beste Octafish,

Is het je al een beetje gelukt de macro op te sporen?
Ik ben zeer benieuwd.

Hans
 
De macro heb ik gevonden, dat is het punt niet. Tijd wel :). Hij is gemaakt voor een oudere Word versie en daarom zit er een datumobject in dat niet meer bestaat. En er wordt een automatische camera import uitgevoerd die er ook uit moet. En het formulier is ook specifiek voor een bepaalde klus gemaakt. Dus er moet nog wat gebeuren voordat hij universeel bruikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan