Lan Party organiseren MET internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasjan12

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Berichten
102
Goedenavond,

Ik wil graag binnenkort een lan-party organiseren en wil daarbij internet hebben.
De planning is als volgt: ong. 20 mensen, spel: League of Legends (is internet voor nodig) en lag-vrij internet voor iedere gebruiker.

Het is in een bedrijf waar we na een hoop gedoe eindelijk gebruik mogen maken van de recreatiezaal maar daar is geen internet aanwezig.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik heb al op internet gelezen over tijdelijk internet op locatie maar ik wil toch wat simpeler en een direct antwoord.

Ieder neemt een eigen kabel mee en ik zelf heb al een switch van 26 poorten.

Mvg,

Klaas Jan
 
Heb je voor dat spel een internet verbinding nodig of gewoon een netwerk met elkaar? Heeft de locatie wel internet alleen die recreatiezaal niet? Dan lijkt het me duidelijk dat je een kabel van de router of andere internet aansluiting naar je switch nodig hebt. Snel en lagvrij is uiteraard afhankelijk van de beschikbare internet verbinding.

Als de lokatie zelf geen internet heeft dan houd het uiteraard op en blijft het antwoord dat je al gelezen had van kracht.
 
Laatst bewerkt:
Heb je voor dat spel een internet verbinding nodig of gewoon een netwerk met elkaar? Heeft de locatie wel internet alleen die recreatiezaal niet? Dan lijkt het me duidelijk dat je een kabel van de router of andere internet aansluiting naar je switch nodig hebt. Snel en lagvrij is uiteraard afhankelijk van de beschikbare internet verbinding.

Als de lokatie zelf geen internet heeft dan houd het uiteraard op en blijft het antwoord dat je al gelezen had van kracht.

Nee de locatie zelf heeft nog geen internet want het is allemaal vrij nieuw en het spel dat we gaan spelen heeft ten alle tijde internet verbinding nodig.
 
Dan is het duidelijk wat er moet gebeuren als je er internet wilt hebben.
 
@klaasjan12 : volgens mij wil je zo goedkoop mogelijk gamen (gelet op je opmerking dat je eindelijk de zaal mag gebruiken?)
Als dat zo is, dan kun je een tijdelijke internetverbinding vergeten, want daarvoor betaal je veelal de 'hoofdprijs'.

M.i. is het veel goedkoper om te zoeken naar een zaaltje dat je voor een schappelijke prijs kunt huren. Veel 'gemeenschapshuizen' bieden een dergelijke lokatie aan en daar is veelal wél internet. Hoe 'rijker' de gemeente / groter het huis, des te sneller zal daar de verbinding zijn. Nu nog maar hopen dat het meer dan een ADSL 10 Mbit aansluiting betreft en je bent klaar.

Voor een schappelijk bedragje mag je mijn 500/500 glasvezelverbinding lenen. Enigste probleem is dat die niet in een envelopje past.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik thuis ook een 500/500 glasvezelverbinding.. Kan ik hier wat mee?
 
Misschien een beetje simpel van me maar....
Waarom met een hoop gedoe proberen een locatie te mogen gebruiken waar geen internet is, terwijl je wel internet nodig hebt...
Zonde van de tijd, moeite en het gedoe...
 
Waar ik wel benieuwd naar ben is welk antwoord je hier hoopte te krijgen voor een locatie waar geen internetverbinding aanwezig is.
 
Als TS zelf een 500/500 glasvezel abbo heeft, dan huurde ik als ik hem was wel een hele grote partytent en plaatste deze in mijn tuin............ Succes verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf weinig verstand van internet verbindingen en de mogelijkheden ervan maar ik hoopte op idee van een huur modem met internet voor een avond/nacht..
 
De locatie heb ik voor niks. Ik laat iedereen ong 15 euro betalen en hoopte daarmee eten, drinken en internet van te betalen
 
Dat wel maar die heb ik al gevraagd maar die vertrouwd het niet omdat er laatst al een probleem met hun internet was waardoor hij een hoop gedoe heeft meegemaakt...
 
Ben bang dat het dan toch echt ophoudt.....
Geen LAN party op die locatie dus
 
Als dat al zou kunnen, waarop wil je die aansluiten dan?
 
Via de telefoonlijn daar of via de eventuele kabel(tv) ingang komt geen internet binnen, dus dat lukt niet.

Je kunt tijdelijk internet krijgen met een dongle, maar dat is uiteraard totaal ongeschikt voor een LAN party
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan