Linker alt werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucy89

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
9
Hai,

Mijn linker alt toets werkt niet. Als ik bijvoorbeeld het euro teken wil maken (alt 5) dan krijg ik een gek geluidje en alleen nummer 5, geen euro teken. ctrl alt 5 maakt wel het symbool. Rechter alt 5 maakt ook het symbool. Voor mij is dat alleen nogal lastig want ik ben rechtshandig dus gebruik rechter alt nooit. Ik heb momenteel windows 10 en dat update automatisch. Ligt het misschien daaraan? En hoe krijg ik het weer goed?
 
Probeer eens: ALT+0128

Dus inclusief de 0.
 
Hallo

Geen flauw idee of we hier nu over een merkloze laptop of een desktop praten ...

Mocht dit een desktop zijn ... , zou je eens kunnen proberen of een ander keyboard helpt ... is misschien defekt ???

Of ... download een of ander "keyboard test prg" om te controleren of betrokken keyboard nog in orde is ....

Dit : http://www.passmark.com/products/keytest.htm heb ik zo 1 2 3 gevonden .... geeft de keyboard scancode ... zo goed als zeker zullen er nog wel betere/compleet gratis prg's bestaan.

Zoals reeds eerder vermeld ... [ALT] + [0128] --> €

Peter
 
Heeft het ooit gewerkt ? Indien ja, sedert wanneer werkt het niet meer ?

Ook wanneer je met een laptop werkt kan je met een bedraad USB-toetsenbord testen. Wat is het resultaat ?
 
Het is een ASUS laptop ;) En alt 5 werkte altijd voor € maar nu werkt het dus niet meer sinds eigenlijk.. net? Ik vraag me af of ik een setting verandert heb of misschien komt het door de windows update oid.
 
Dat werkt wel, maar ik bedoel de nummers bovenaan het toetsenbord, niet numpad rechts.
Het bewijst in ieder geval dat je linker ALT toets het doet.
 
Bij mij werkt re-ALT +5 wel om het € te maken, de li-ALT +5 niet ( desktop met Corsair K40 keyboard van een week oud )...CRTL + li-ALT +5 werkt wel zoals altijd...
Ik heb nog nooit gehoord dat de combi li-ALT +5 dat € maakt......
 
Wat Scrapheap beschrijft is de waarheid: Het Euro teken hoort te verschijnen als je de rechter Alt-knop (dus de knop die Alt Gr heet) combineert met de 5, dus niet de 'normale' (linker) Alt-knop.
Kudo's voor Scrapheap. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan