antivirusprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdbk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2014
Berichten
4
Beste,
Ik werk met "Windows 10" en heb dus ook "Windows Defender" op mijn PC staan.
Graag had ik tevens een tweede antivirusprogramma -gratische versie- gedownload. Kan dit problemen stellen of zijn er bepaalde dingen in ogenschouw te nemen ? Of is er een ( meerdere ?) antivirus programma's die geen problemen zullen geven wegens de aanwezigheid van "Windows Defender".
Met dank bij voorbaat.
veka.
 
Als Windows 10 vaststelt dat er een ander antivirusprogramma aanwezig is wordt Windows Defender uitgeschakeld. Lees dit.

Volgens mij is het één of het ander. Beide gaat vaak niet.
 
je kan een andere ( gratis ) antivirus installeren en toch aangeven dat windows defender sporadisch nog eens een scan doet van je systeem,
maar of dat wat opbrengt is onwaarschijnlijk gezien de zéér ondermaatse resultaten van Defender ...
 
Men zou toch een tweede antivirus kunne downloaden op bijvoorbeeld een USB stick ? In dat geval blijft enerzijds "Windows Defender" actief op de PC en kan men de stick gebruiken om een andere antivirus te laten draaien. Of heb ik het helemaal mis ?
vdbk
 
Twee anti-virusprogramma's kunnen mekaar ernstig tegenwerken en je systeem serieus gaan vertragen. Eén degelijk programma volstaat dus ruimschoots.
 
Men zou toch een tweede antivirus kunne downloaden op bijvoorbeeld een USB stick ? In dat geval blijft enerzijds "Windows Defender" actief op de PC en kan men de stick gebruiken om een andere antivirus te laten draaien. Of heb ik het helemaal mis ?
vdbk
Ja, dat heb je helemaal mis. Nogmaals, Windows Defender is in deze tijd volstrekt onvoldoende als totaal beveiliging/internet security. Zorg dat je op je pc een fatsoenlijke totaal beveiliging hebt anders ben je vandaag of morgen de klos. De bedreigingen zijn veel te groot, inbraak, virussen, antivirusscan voor e-mail, internetbankieren, trackingcookies, keyloggers, website beveiliging/controle, heuristische beveiliging, downloads controle etc. etc. Zonder goede beveiliging ben je ontzettend kwetsbaar.

En als je geen actie onderneemt maak dan in ieder geval snel back-ups.
 
Bedankt voor de gouden raad van iedereen, ik weet wat er me te doen staat !
 
Voor zover ik weet, kunnen 2 anti-virus programma's met elkaar botsen. Wel is het mogelijk is om 1 anti-virus en 1 anti-malware te installeren.
 
Als je een betaalde vrsie neemt heb je meestal een volledige bescherming. Neem je een "free" versie, dan kan aanvulling met een anti malware programma zinvol zijn. Bv. Malwarebytes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan