Betrouwbaar en eenvoudig back-up programma (niet gratis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Ik maak nu gebruik van het gratis programma Ease US ToDo Backup maar ik krijg vaker berichten dat het image beschadigd is en ik wil eigenlijk hier van af.

Wat ik zoek is een betrouwbaar en envoudig te bedienen back-up programma waarbij ik bijv. elke avond een incrementele back-up kan maken en dan in het weekend weer een hele nieuwe.

Zonder al te veel moeilijkheden.

Heb vroeger Acronis (gekochte versie) gebruikt en toen de schijf crashte verzaakte dit. Zelfs de helpdesk uit Antwerpen nam niet de moeite om te reageren.

Wie kan mij een goed programma (uit eigen ervaring) aanbevelen?

NB hoeft niet gratis te zijn.

Dank en..


grtzzzzzzzzzzzzzz.............
 
ik gebruik acronis true image, werkt makkelijk en foutloos.
Elke morgen om 6.00 wordt image van c gemaakt ( ssd )
Duurt ong 6 min en ik merk er niets van.
Gisteren BU moeten terugzetten, was klaar in 10 minuutjes.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik acronis true image, werkt makkelijk en foutloos.
Elke morgen om 6.00 wordt image van c gemaakt ( ssd )
Duurt ong 6 min en ik merk er niets van.
Gisteren BU moeten terugzetten, was klaar in 10 minuutjes.


Maar daar heb ik in het verleden (met de gekochte officiële versie) veel problemen gehad. Eerlijk gezegd ben ik er nogal huiverig voor.
 
Een goed back-upprogramma controleert de integriteit van de image na het maken van de back-up. Dat is juist een goede zaak. Immers wat heb je aan een back-up die je niet herstellen kunt. Helaas geef je niet aan welke error dan wordt aangegeven. Is dat ook niet te zien in het logbestand? Want als dat een cyclic redundancy check error is dan kun je er donder op zeggen dat jouw schijf waarop je de image zet, beschadigde sectoren bevat. Dus die schijf is onbetrouwbaar en niet de software. Neem een andere schijf.
 
Laatst bewerkt:
welke problemen dan ?

de harde schijf crashte, ik wilde de back-up terugzetten en het programma was niet aan de praat te krijgen met de herstelschijf. met het hoofdkantoor in Antwerpen gemaild) div. keren) en de dames/heren vinden het niet eens nodig om te reageren. veel problemen door gehad. dus mijn ervaringen met ATI zijn niet zo best.
 
Een goed back-upprogramma controleert de integriteit van de image na het maken van de back-up. Dat is juist een goede zaak. Immers wat heb je aan een back-up die je niet herstellen kunt. Helaas geef je niet aan welke error dan wordt aangegeven. Is dat ook niet te zien in het logbestand? Want als dat een cyclic redundancy check error is dan kun je er donder op zeggen dat jouw schijf waarop je de image zet, beschadigde sectoren bevat. Dus die schijf is onbetrouwbaar en niet de software. Neem een andere schijf.


ik kan bij Ease de herstelschijf niet aanmaken. bij het aanmaken van het iso gaat het mis. als ik op hun website nakijk hoe je het moet doen geven zij aan dat "als het PE niet te downloaden valt, je het iso met je eigen software aan moet maken" dan haak ik af. wat ik zoek is een (nogmaals betaald) eenvoudig en betrouwbaar programma dat met een druk op de knop een backup maakt, e rest van de week dagelijks een incrementele en waarop ik kan vertrouwen dat bij herstel de herstelschijf doet wat ze zou moeten doen.
de harde schijf heb ik met twee programma's gecontroleerd en die is goed. geen virussen gevonden, geen spyware etc.
 
Dat van die herstelschijf stond niet in je eerste post. Dus ik dacht dat het alleen een kwestie was van de back-up. Andere forumleden hebben software aangedragen. Ik zat nog te denken aan Norton Ghost 15.0 of een andere versies van Symantec maar ik weet niet of die nog software hebben.

edit: bij Norton/Symantec zie ik geen goed programma. Deze staat ook goed aangeschreven.
 
Laatst bewerkt:
•AOMEI Backupper allows you to manually add additional drivers when creating a Windows PE bootable disc.
•If you choose to create an ISO image file, make a note of the path where you saved the image file so you can easily find it subsequently.
•After you complete creating the ISO file, you can manually burn it to a CD/DVD/USB device. Windows 7 and later has an integrated burning utility; you can invoke this by right click on the .iso file, and select -> Open With -> Windows Disc Image Burner. Alternatively you can use 3rd-party burning software. For more guidance please follow the tutorial on how to burn ISO file to CD/USB.
Wat ik niet begrijp is, waarom zou je een ISO File maken. Je krijgt drie keuzes:
3. If you want to use a USB device or CD/DVD as the bootable media, please plug it into the computer in advance. You can also choose "Explore ISO File", which enables you to create an ISO image file. Then, click the "Next" button to create Windows PE bootable disc.
USB-divice
CD/DVD
ISO Image
wil iemand uitleggen waar het verschil dan zit?
 
Ik lees vaak positieve verhalen over: http://www.duplicati.com/
Ook met incremental backups dus.
Een vd HCC groepen schreef er onlangs over:
https://www.compusers.nl/softwarebus-inhoud-softwarebus-2016-4
of in het magazine c't (in jullie bieb of kopen?)
http://www.ct.nl/artikelen/uitgelicht-back-uppen-duplicati/14292/

Ervaringen:
http://www.synology-forum.nl/data-replicator-overige-backupsoftware/backup-alternatief-duplicati/

Voor iets heel anders...snuffel hier nog eens tussen:
http://pcsupport.about.com/od/backup/tp/free-backup-software.htm
 
Dat van die herstelschijf stond niet in je eerste post. Dus ik dacht dat het alleen een kwestie was van de back-up. Andere forumleden hebben software aangedragen. Ik zat nog te denken aan Norton Ghost 15.0 of een andere versies van Symantec maar ik weet niet of die nog software hebben.

edit: bij Norton/Symantec zie ik geen goed programma. Deze staat ook goed aangeschreven.

Heb gisteravond Aomei geïnstalleerd en back-up gemaakt. Na controle gaf het programma aan dat het image in orde is. Du ik heb in ieder geval een back-up die hopelijk werkt. Kan nu even verder kiken voor een programma dat ook incrementeel werkt.


dank voor de tip...............


helaas te vroeg gejuicht. kan het WIPE image niet aanmaken, nbijft steken op 58%. had soortgelijk probleem onder Ease Us. kan het zijn dat Microsoft W7 op dit gebied niet meer ondersteunt?
 
Laatst bewerkt:
Ben er uit. Na 6 keer proberen viel het kwartje. Heb het image op bureaublad laten plaatsen. Daarna brandde het programma de disk probleemloos!

Dank voor de tips, heb nu een back-up en kan even rustig verder kijken naar een programma met incrementeel.



grtzzz.................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan