volgorde nieuwe videokaart-nu geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
66
Hallo,

Heb recentelijk mijn PC ge-upgrade met nieuw mobo/CPU/Geheugen. Tot alle tevredenheid!
Monitor is nu nog aangesloten op onboard video, maar wil graag mijn " oude" videokaart (MSI 650GTX-TI) weer gaan gebruiken.

Ben begonnen met deze er klakkeloos in te bouwen, PC aan te zetten en dan te zien het het systeem reageert. gevolg is dat ik dus geen beeld had en verder ook geen systeem-piep oid hoorde. Had gegokt op dat systeem 'm wel zou herkennen en zou aangeven dat ie naar drivers gaat zoeken. Maar dar gebeurde dus niet. Dus deze er maar weer uit gehaald en weer op de oude manier onboard aangesloten.

Vraag is eigenlijk: wat is de juiste werkwijze/volgorde? moet ik in het bios de onboard video eerst uit zetten? en op welk moment switch ik van onboard naar kaart?

BVD
 
zoals je het deed zou het gewerkt moeten hebben (tenzij de videokaart kapot is?)

Wat je nog kunt proberen is zonder de MSI erin eerst in het bios onboard uitschakelen, daarna het bios met F10 verlaten.
Als het goed is dan zal de machine geen beeld meer geven.
Wellicht moet je dan middels de aan-en-uit knop 5 seconden ingedrukt houden, een shutdown forceren.
Daarna de MSI erin en opstarten.

Weet jij trouwens echt zeker dat de MSI niet defect is?
 
UEFI / BIOS kent veelal 3 instellingen wat de video-verwerking betreft: IGP / PCI-e of Auto.
Indien deze op IGP staat zal de 650Ti dus niet werken.
Op PCI-e of Auto zou het bord bij booten de 650Ti moeten detecteren en dus ook ( met de Windows-driver ) beeld moeten geven...
Tenzij je de eventueel noodzakelijke extra voedings-aansluiting op de kaart over het hoofd hebt gezien..?

Dus even in de UEFI de instelling van het video-gebeuren controleren en indien nodig aanpassen en voedingsaansluiting controleren :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan