Vinkje 'Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken' niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

H3ndrik

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Berichten
30
Goedemiddag,

Bij mijn collega is het vinkje 'Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken' niet te wijzigen bij de adapterinstellingen van de VPN.

Deze is aangevinkt en grijs.

Systeem draait op Windows 10.

Iemand enig idee hoe dat vinkje uit te zetten?

Alvast bedankt.
 
Nee, is een prive laptop die hij gebruikt voor verbinding met de zaak.
 
Dan hier even lezen. Nou ja even.

De juiste instructies voor het opzetten van een VPN verbinding verschillen van geval tot geval, afhankelijk van de gebruikte apparaten en programmatuur.
Concrete stapsgewijze instructies kun je voor een aantal modellen vinden onder de volgende links:

http://www.valadissupport.be/a003.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze informatie.

Het is echter zo dat zelfs bij een nieuwe VPN, (dus nog zonder inlog gegevens) het vinkje al niet te wijzigen is. Is het mogelijk in het register uit te zetten?

Groeten Henk
 
Zijn er voldoende rechten. Bijvoorbeeld uitvoeren als administrator. In het register zou ik niet rommelen.

Wellicht is het toch normaal zo te doen.


VPN.PNG
 
Laatst bewerkt:
Inloggen als administrator heeft geen effect.
Beschreven werkwijze is gevolgd. Helaas...

Iemand nog goede ideeën?
 
Dan zal hij toch een stukje software moeten installeren. :confused:
 
Hij heeft een zeer recente schone Windows 10 installatie. Die zou toch compleet moeten zijn??

Enig idee welke software ik dan bij hem moet installeren?
 
Ja maar er zijn voorwaarden aan verbonden. En dat kan niet zomaar. Bijvoorbeeld mijn vrouw werkt thuis en maakt verbinding via haar werk.

Daar moet ze wel wat voor doen. Bijvoorbeeld inloggen (met stukje software) en dan krijgt ze via haar mobiel een wachtwoord toegezonden. Dan pas kan ze in het systeem.

Zo zijn er nog meerdere voorbeelden.

Bij eenmanszaken, zoals bij een kantoor waar slechts 1 persoon toegang tot die ene zakelijke computer wil hebben, is een VPN-verbinding niet nodig. In zo'n geval is een applicatie als GoToMyPC of LogMeIn voldoende om de op afstand werkende gebruiker toegang te verlenen tot de computer. Als een bedrijf meerdere verbindingen nodig heeft, is dus een VPN een beter idee.

Begrippen.
http://computerworld.nl/it-beheer/75031-wat-is-vpn
 
Het vreemde is dat als ik op een andere laptop dezelfde instellingen toepast het vinkje gewoon beschikbaar is.

Bedankt voor de hulp, maar ik denk dat het maar moet blijven zoals het is.

Groeten Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan