videokaart word niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

tanja bo

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
21
Hallo allemaal,

ik heb een nieuwe videokaart gekocht en deze wordt niet herkent.
In eerste instantie zag de pc hem wel, maar na het herinstalleren van windows ziet de pc hem helemaal niet meer.

De gegevens van mijn pc:
Knipsel.PNG

Het is een asus geforce gtx 750 ti videokaart.

In de bios staat de onboard vgakaart op disabled.
De monitor staat op de nieuwe videokaart aangesloten en er is wel beeld. De fans van de videokaart draaien.

Wie kan mij helpen?!
Groeten Tanja
 
Dat doet ie ook niet meer. Wel voor de nieuwe Windows, maar daarna niet. Tijdens de installatie blijft ie op het laatste stukje vast hangen.
 
Dan zit daar je probleem denk ik?
Wat zegt configuratiescherm, apparaatbeheer?
 
Enigste dat ik op dit moment kan verzinnen is de videokaart eruit halen de onboardkaart weer activeren en daarna, als de machine weer goed werkt, het opnieuw proberen.
 
Laatste nieuw drivers geprobeerd?
Link
 
In de bios bij graphics kan ik alleen de onboard op auto zetten en disabled heb het allebei geprobeerd. Verder vind die geen videokaarten. als ik me vorige videokaart erin stop ziet hij die ook niet meer.
 
Is het een idee om de bios te resetten of juist te updaten? Of zou het daar niet aan kunnen liggen?
 
Heb je na de verse Windows installatie ook de chipset drivers geinstalleerd?
En om welke Dell PC gaat het precies?
 
Laatst bewerkt:
Zou een BIOS reset proberen want het feit dat hij in de BIOS niet gezien wordt heeft weinig met chipset-drivers te doen, die hebben alleen betrekking op Windows.
Omdat hij ook je oude kaart niet meer ziet zit'ie in de stress of je moederbord is mogelijk overleden...:rolleyes:
 
Ja, chipset drivers ook geïnstalleerd. Het is een Dell xps 8300 (dacht ik, ben nu niet thuis, kan het niet checken)
 
Okee, dan ga ik een bios reset proberen.
Kan je moederboard na het er opzetten van een nieuwe Windows dan ineens kapot gaan?
 
Nee. (de kans dat je € 100.000 met de Staatsloterij wint is net zo groot / toevallig)

Maak voordat je het bios gaat resetten met een digitale camera foto's van ALLE (dus ook onderliggende) biosschermpjes. Je weet namelijk nooit wat Dell aan de standaardinstellingen heeft getweakt en het kan zo maar zijn dat na een Default reset, de machine niet meer optimaal werkt, of misschien wel helemaal niet meer werkt. (Bij een Raidconfiguratie door Dell kan ik je garanderen dat de machine nooit meer wil opstarten als je de biosinstellingen reset naar Default).
 
Laatst bewerkt:
Maar dan is het toch helemaal niet handig om te resetten? Of toch gewoon doen en dan de juiste instellingen er weer in zetten?
 
Als het je probleem gaat oplossen zal je blij zijn dat je het gedaan hebt en als het je probleem niet oplost of Windows start niet meer op, dan kun je a.d.h.v. de gemaakte foto's de correcte instellingen weer herstellen / instellen, want het bios zal je altijd in kunnen komen, los van het feit of Windows ja of nee wil starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan