Beeldscherm direct in power saving mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesje94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2016
Berichten
3
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe computer gekocht en wou vandaag mijn (oude) LG beeldscherm erop aansluiten via vga, maar als ik de pc opstart zie ik op het beeldscherm direct staan: power saving mode. Ik hoor de pc verder wel opstarten, maar krijg geen beeld van de pc te zien. Het scherm heb ik al tijdje en heeft het altijd wel gedaan. De pc heb ik online gekocht en door hen in elkaar laten zetten met een 1gb videokaart met extra hdmi.
Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar heeft iemand enig idee waar het probleem hem in zit?
 
Welkom op het Helpmij.nl forum.

Als je helemaal niets te zien krijgt, dan denk ik dat je het Menu knopje van de monitor moet gebruiken en dan naar het onderdeel Input moet scrollen. Daar de juiste ingang, is VGA, selecteren. Wanneer je op F8 drukt bij het opstarten en daarna nog af en toe op de pijltjes toetsen van op en neer, dan hoeft Windows niet op te starten want dan kom je in een opstartmenu.

Als het beeld er is, dan het grafisch stuurprogramma van de kaart installeren en de voor de monitor voorgeschreven resolutie en verversingsfrequentie gebruiken. Eventueel de schuifbalk Snelheid---Kwaliteit instellen.

Zeg maar of dit wat is.
 
Bedankt voor je reactie! Helaas werkt het niet.. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg gelijk weer power saving mode.. Ik krijg verder niks te zien alleen het logo van LG heel kort.
 
Aan welke aansluiting zit die monitor?
Indien er ook een onboard op zit, heb je hem daar op aangesloten of op de ingebouwde?
 
Jammer dat je dan helemaal niets te zien krijgt maar was het niet de bedoeling om de monitor op de grafische kaart aan te sluiten?

Het kan natuurlijk zijn dat de grafische chipset het niet doet, kapot of dat de stroom stekker voor de chipset niet op het moederbord zit aangesloten. Dat kan zijn gedaan omdat deze computer een grafische kaart ingebouwd heeft gekregen.

On board betekent de grafische chipset die het moederbord heeft. In de BIOS is er een keuze tussen on board chipset of PCI slot. Het kan wel eens zo zijn dat de chipset is uitgeschakeld wanneer de keuze voor PCI-e gemaakt is. Probeer daarom de aansluiting op de grafische kaart en controleer of de instelling naar wens is. Meestal krijg je bij beide instellingen wel beeld maar het moet goed staan.

Het is vreemd dat je met de knopjes van de monitor geen menu kan doorlopen. Probeer daarom om het beeldscherm te resetten door deze een tiental minuten of langer van de stroom af te doen.

Soms zijn de stekkerverbindingen van VGA niet goed meer, verbogen of naar binnen geschoven contacten. Kijk daar eens naar wanneer bovenstaande niet geholpen heeft.

Uiteindelijk: probeer een andere monitor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan