Verbergen uitkomst veld als geen argumenten zijn ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonex

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
43
Ik ben bezig met een formulier welke in word ingevuld moeten worden, maar ook leeg uitgeprint moet kunnen worden.
De uitkomst van een berekening wordt altijd weergegeven, ook als er geen argumenten zijn ingevuld.
De uitkomt wil ik verbergen wanneer er geen argumenten zijn ingevuld.

Geprobeerd d.m.v. getalnotatie #, zie onderstaande voorbeelden,
maar wanneer de uitkomst MET cijfers achter de komma moet worden weergegeven,
krijg ik deze niet verborgen wanneer er geen argumenten zijn ingevuld, zie bijlage.

Bekijk bijlage som verbergen als argumenten niet zijn ingevuld.docx

Voorbeeld 1:
=getal1+getal2
som altijd weergeven

Voorbeeld 2
=getal1+getal2 \# "#"
som verbergen alleen hele getal

Voorbeeld 3
=getal1+getal2 \# "#,##"
som verbergen achter komma lukt niet weergave: ,0
 
Je zult een tussenstap moeten gebruiken om het resultaat van de berekening te evalueren. Stel dat het resultaatveld met de berekening Res4 heet (voor de 4e rij). Dan kan dat dus een positief getal zijn, een negatief getal of 0. In het laatste geval moet je wat doen.
Stap 1: zet het resultaat van de berekening in een SET veld.
Stap 2: evalueer het resultaat van de SET variabele in een IF veld.
Dat ziet er dan zo uit:
Code:
{ SET a { FORMTEXT { =SUM(LEFT) }} } { IF a = 0 "" { REF Res4 } }
Ik heb de codes overgetypt, dus er is kans dat er er een accolade verkeerd staat :). Maar als je de velden met <F9> maakt, kan er weinig fout gaan.
 
Ik kijk er zo even naar. Heb de code bedacht in een ander voorbeeldje :).
 
Je hebt de code volgens mij gekopieerd en geplakt; dat werkt natuurlijk niet want dan maak je geen code aan. Dat kan alleen als je <Ctrol>+<F9> gebruikt. Alleen kan dat niet gekopieerd worden, en daarom heb ik de code lettelijk overgetypt. In bijgaand voorbeeld heb ik in de eerste kolom de code correct neergezet. Overigens had je de naam van het formuleveld ook niet aangepast, en dat moet ook overeenkomen. Zoals nu in het voorbeeld.
 

Bijlagen

  • som verbergen als argumenten niet zijn ingevuld.docx
    15,9 KB · Weergaven: 24
Thanks OctaFish !!

Nu lukt het inderdaad, met Word stoeien is toch anders dan excel, maar met jouw hulp kom ik steeds verder !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan