bestanden kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Ik had Ubuntu naast windows geïnstalleerd, maar ben er nooit echt aan toegekomen om me te verdiepen in Ubuntu en ben dus eigenlijk uit gemak windows blijven gebruiken.
Vanmiddag is mijn pc gecrasht en kon ik nergens meer in, opstarten lukte niet meer.
Gelukkig had ik nog de cd van Ubuntu liggen, maar ik had alleen de mogelijkheid om dat opnieuw te installeren en dus niet via de cd op te starten.
Dat heb ik dus gedaan, met behoud van de bestanden.
Mijn pc start weer op, maar er staan nu 2 Ubuntu's op en een windows en ik kan de bestanden niet in.
De schijven staan aangegeven, dus ik neem aan dat de fotoś en muziek er nog op staat, maar ik kan ze niet bereiken via Ubuntu.

Mijn vragen zijn:
1. Hoe kan ik nu windows weer in? Ik wil alles vanuit windows op een externe harde schijf zetten en overstappen op alleen ubuntu
2. Kan ik mijn bestanden benaderen vanuit Ubuntu?
3. Hoe kan ik de andere Ubuntu verwijderen en alleen gebruik maken van de nieuw geinstalleerde Ubuntu?

Alvast bedankt

edit:
Dit is de foutmelding:

Error mounting /dev/sda4 at /media/joland/Acer: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sda4" "/media/joland/Acer"' exited with non-zero exit status 14: Windows is hibernated, refused to mount.
Failed to mount '/dev/sda4': Operation not permitted
The NTFS partition is in an unsafe state. Please resume and shutdown
Windows fully (no hibernation or fast restarting), or mount the volume
read-only with the 'ro' mount option.

Voor mij pure abacadabra
 
Laatst bewerkt:
In de Grub alleen de mogelijkheid om ubuntu en de oude ubuntu installatie te starten
Verder alleen F12 om in de bios te komen
Maar ook daar geen mogelijkheid naar windows

Ik zal de link eens bekijken, dank je wel
 
Helaas niet gelukt met de bootcd, ik krijg telkens een foutmelding dat er bestanden ontbreken.
 
Helaas niet gelukt met de bootcd, ik krijg telkens een foutmelding dat er bestanden ontbreken.

Wat heb je dan precies gedaan?
Hirens start op in een mini Windows XP waarvanuit je in ieder geval je bestanden kunt benaderen en veilig stellen.
 
Bestanden waren veilig gesteld in ubuntu, aangezien ik met geen mogelijkheid windows meer in kon. Inmiddels alles opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan