Ip achterhalen op chatsite

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceveke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
3
Ik ben een regelmatige chatter op chatbelgie.be. Nu heb ik het vermoeden dat er iemand me om te tuin wil leiden door met verschillende nicks te komen. Ik heb al gezien dat sommige chatters dit zouden kunnen zien door het IP te controleren en zo te zien dat er op dat IP meerdere nicks online komen. Ik vind echter niet hoe je dit kan achterhalen. Maar voor ik de persoon van mijn vermoeden ermee confronteer wil ik toch wel eerst zekerheid of mijn vermoeden klopt. Iemand die hier meer van kent en me hierbij kan helpen aub?
Alvast bedankt!
 
Het ziet eruit als een soort IRC chat.
Bij normale IRC clients kun je /WHOIS <nickname> intikken om zo info en IP te krijgen maar het lijkt of dat niet via de webclient kan.
Waarschijnlijk gebruiken sommige chatters programma's als MIrc of PIrc. Die hebben meer mogelijkheden wat dat betreft.
 
Het ziet eruit als een soort IRC chat.
Bij normale IRC clients kun je /WHOIS <nickname> intikken om zo info en IP te krijgen maar het lijkt of dat niet via de webclient kan.
Waarschijnlijk gebruiken sommige chatters programma's als MIrc of PIrc. Die hebben meer mogelijkheden wat dat betreft.

ja die command had ik ook al doorgekregen en geprobeerd, maar die deed niets, de room waar ik chat is MIrc niet toegelaten, sommige andere rooms wel, misschien moet ik het dan een keer uitzoeken via iemand dat wel met MIrc kan chatten, of zelf met MIrc in een andere room gaan. Alleen weet ik dan niet of ik van 'alle' chatters de info kan krijgen en niet alleen van degenen die in room zit waar ik zit dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan