Levensduur Li-Ion bat in Navilock GPS rx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
.. hierbij de vraag of de bekende Navilock GPS muizen 'weg' zijn als de Li-Ion batterij leeg is en hoelang deze gemiddeld meegaan ?
 
Mis ik iets? Die dingen werken toch middels USB en zonder batterij?
 
.. tja .. dat dacht ik dus ook tot nu toe, ik heb nooit aandacht aan die dingen besteed. Maar nu kom ik verhalen tegen dat als de ingebouwde back up ( zou worden bijgeladen via de USB poort ) leeg raakt het prgr weg is ...... etc. etc. wat er van waar is weet ik niet. Misschien iemand die het wel weet ?
 
Diverse muizen waaronder GPS NL-303P PDA Navilock ..
 
prgr. Moeilijk woord: programma
Check.
 
.. Volgens u heeft dat type geen batterij aan boord, begrijp ik. Ik krijg binnenkort die persoon te spreken en zal hem het opnieuw vragen. By the way : ik zag inmiddels enkele typen Navilock GPS uitgerust met de u blox 6 en 8 deze modules hebben een back up on board ..... ik heb er zelf enkele uit China ontvangen en kan het dus zelf constateren ..

Inmiddels heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen, wel jammer eigenlijk, beetje zinloos zo .. iemand die het antwoord op mijn vraag wel weet ? By the way, ik denk dat het weinig nut heeft om aandacht te besteden aan de afkortingen gepleegd rondom het woord, begrip programma, maar dat zal ongetwijfeld iedereen wel met mij eens zijn hi hi :)
 
Ehh? Als die dingen geen batterijen hebben dan is jouw vraag mogelijk 'zinloos'? Zinloos is misschien niet de juiste kreet, maar eerder, "niet van toepassing / niet relevant" en misschien............. hi hi :)
 
Laatst bewerkt:
backup in het GPS rx

members.home.nl/pc1l/helpmij/1.jpg
members.home.nl/pc1l/helpmij/2.jpg
members.home.nl/pc1l/helpmij/3.jpg

:cool:
 
Hallo

Foto's verhelderen veel .........

Heb hier een toestel die ook dergelijk memory backup batterijtje bezit ...

Is reeds meer dan 10 jaar oud en nog steeds in orde.

Zo lang de schakeling voedingsspanning leverd , dient dit batterij in feite voor niets.

Enkel indien spanningsloos , wordt dit gebruikt.

De minieme zelfontlading van dit batterijtje is vele malen groter dan wat deze moet leveren aan de schakeling.

Meestal zijn deze zelfs oplaadbaar ... men durft ook niet oplaadbare exemplaren gebruiken.

Mits een beetje soldeerervaring , zijn deze vlot te vervangen , en kosten meestal niet veel ...

Het openen zonder extra schade , is meestal het meeste werk

Met zoiets gaat dit openen vlot ...

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ool&rt=nc&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m1684

peter
 
Laatst bewerkt:
Hi Belgie VDK_P .. inderdaad, het is echt te doen en het openen is geen enkel probleem. Echter, in dit geval ging het om een device die pas enkele maanden geleden werd aangeschaft en ook nog eens verzegeld was. Als die lang gelagerd is geweest dan is de back up weg en meteen daarmee ook de memory .. weg GPS rx ! Vandaar. Ja, en fotootjes verduidelijken soms inderdaad wel iets, ik zal de linkjes even hieronder in bijgewerkte zin plaatsen dan komt niemand in de verleiding om ze af te spltsen, ik had begrepen dat dit hier eigenlijk verboden was hi hi.

Wat je schrijft over de zelfontlading is maar al te waar en inderdaad worden ze vaak vanuit externe bron ( via Vcc ) gewoon geladen, dus normaal gaan die dingen vrij lang mee !

http://members.home.nl/pc1l/helpmij/1.jpg
http://members.home.nl/pc1l/helpmij/2.jpg
http://members.home.nl/pc1l/helpmij/3.jpg
 
Nadat mij zojuist het verzoek tot status wijziging ( link ) bereikt heeft voldoe ik gaarne a h verzoek. Maar voor iedereen die ook met dit probleem te maken zou kunnen krijgen, nog het volgende : ik heb contact gehad met de fabrikant en zij lieten mij weten dat de ingbouwde batterij het in bepaalde gevallen kan opgeven. Normaal wordt deze steeds door de extern aangelegde spanning opgeladen. Maar dat had ik zelf ook al bevonden en hier laten weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan